Oburzony Tomasz Kot wydaje oświadczenie: „nie mam nic wspólnego”
Znany polski aktor, Tomasz Kot, znany z ról w takich filmach jak „Bogowie” i „Zimna Wojna”, wyraził swoje oburzenie po tym, jak jego wizerunek został wykorzystany bez jego zgody w reklamie napojów imitujących szampana. Sprawa ta wywołała szeroką dyskusję na temat praw autorskich i wizerunku w branży reklamowej.

Autorstwa Fryta 73 – Tomasz Kot, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=123656978
Wyświetl ten post na Instagramie
W oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych Kot stwierdził, że nie wyrażał zgody na wykorzystanie jego wizerunku w kampanii reklamowej i nie jest związany z promowanym produktem.
„Oświadczam, iż osobiście nie mam nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany, na których pojawił się mój wizerunek i nie była to moja decyzja . Wszelkie pretensje powinny być kierowane do podmiotów za to odpowiedzialnych.
Dowiedziałem się o istnieniu tych napojów w sklepach z postów w social media. Nie piję alkoholu od 18 lat i nigdy nie wyrażałem zgody na udział w reklamach pośrednio lub bezpośrednio związanych z alkoholem , w szczególności, kierowanych do dzieci. Moje zdanie na ten temat nie uległo zmianie” – napisał w oświadczeniu w mediach społecznościowych.
Reklama, która stała się przedmiotem kontrowersji, pojawiła się w sklepach na terenie całego kraju. Na etykietach napojów widnieje wizerunek Tomasza Kota.
Sprawa ta zwraca uwagę na ważny aspekt prawny dotyczący wykorzystania wizerunku osób publicznych w celach komercyjnych.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.