Oszust podszył się pod klienta banku, zmienił ważne dane i ukradł 150 tysięcy złotych!
Nie kończy się liczba oszustw, do jakich dochodzi z użyciem bankowości. Jeden z oszustów, kontaktując się z infolinią banku, zdołał podszyć się pod klienta, pozbawiając go 150 tysięcy złotych na koncie.
Wciąż wzrasta liczba przypadków, w których dochodzi do kradzieży tożsamości. Tym razem mowa o oszuście, który kontaktując się z jednym z banków metodą telefoniczną, podszył się pod właściciela rachunku.
Pomysłowy oszust poinformował w rozmowie telefonicznej, że ma problemy i nie może się zalogować do konta. W trakcie przeprowadzonej przez pracownika banku weryfikacji, mężczyzna poprosił o zmianę numeru telefonu, który służy, m.in. do potwierdzania dokonywanych przelewów.
Dwa dni od powstałego zdarzenia z bankiem skontaktował się rzeczywisty właściciel rachunku, który istotnie miał problemy z zalogowaniem się na swoje konto. Po weryfikacji pracownik poinformował klienta, że hasło do konta jest zmienione, a z rachunku zniknęła kwota 150 tysięcy złotych.
Parę lat temu Komisja Nadzoru Finansowego wprowadziła w życie szereg nowych wytycznych w sprawie zmiany numeru telefonu do autoryzacji bankowej. Zgodnie z obowiązującymi ustaleniami, opcja ta nie powinna być dostępna z poziomu bankowości internetowej.