Paraliż warszawskiej infolinii!

Doszło do paraliżu warszawskiego systemu 19 115, na który mieszkańcy mogą zgłaszać wszelkie sprawy wymagające interwencji. Dziennie służby otrzymują około 2-3 tysiące zgłoszeń dotyczących źle zaparkowanego auta.

System 19 115 to infolinia i aplikacja przeznaczona dla mieszkańców Warszawy, na którą można zgłosić wszelkie sprawy dotyczące spraw wymagających pomocy od miasta. Od początku istnienia nadesłano na 19 115 ponad 4 miliony spraw. Ponad połowa dotyczyła interwencji.

Teraz ktoś regularnie paraliżuje pracę miejskiego systemu. Jak wyjaśnia w rozmowie z Radiem Dla Ciebie rzeczniczka ratusza, dziennie zgłaszanych jest po około 2-3 tysiące skarg na źle zaparkowane samochody. Jak tłumaczy kobieta, jest mało prawdopodobne, by robiła to jedna osoba. Najprawdopodobniej jest to działanie  przy pomocy urządzenia zhakowanego,  obliczone na sparaliżowanie może nie tyle samej straży miejskiej, co aplikacji 19 115.

„Strażnicy nie są w stanie spośród nich wydobyć tych prawdziwych zgłoszeń od mieszkańców i to zajmuje niepotrzebnie bardzo dużo czasu.”

-wyjaśnia rzeczniczka. W tej chwili wciąż trwają prace nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Miasto przygotowuje antyspamowy filtr na bramkę 19 115. Jeśli się okaże, że może być to atak cyberprzestępcy, sprawa zostanie zgłoszona do odpowiednich służb.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.