PKO BP ostrzega przed sprytnymi działaniami cyberprzestępców! Jak nie dać się oszukać
Przedstawiciele PKO Banku Polskiego w komunikacie alarmują o ostrożność, w zawiązku z działaniami oszustów. Ci podszywają się pod bank i wysyłają wiadomości do losowych odbiorców

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce
Na swoim facebookowym profilu PKO BP opublikował wpis, pod tytułem „Alert Bezpieczeństwa. Informuje w nim o dwóch kampaniach oszustów, skierowanych do klientów banku, w których przestępcy podszywają się pod instytucję. Zaznaczono, że bank nie jest przedstawicielem tych wiadomości. Sprawdzając skrzynkę mailową należy zachować uważność.
W pierwszej kampanii odbiorcy mogą otrzymać maila pod tytułem „Bank-Polski: WERYFIKACJA KONTA”. W polu adresu znaleźć można natomiast opis: „iPko <reset@izanplus.com>”. W nich zawarta jest informacja o wszczęciu dochodzenia dotyczącego konta. Oszuści pod pretekstem zabezpieczenia konta zachęcają do potwierdzenia danych i kliknięcia w link przekierowujący do spreparowanej strony, gdzie potencjalne ofiary są nakłaniane do podania danych logowania do iPKO.
W drugiej natomiast przestępcy wysyłają maile z tematem „Wymagane działanie — Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana -„. – W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis: „PKO Bank Polski <philipp.derichs@monte-koeln.de>”, jednak nadawca wiadomości może być różny. W tym przypadku również można znaleźć linka, po kliknięciu którego zostaniemy przekierowani do strony, gdzie oszuści podejmują próby wyłudzenia danych, dzięki którym uzyskają bezpośredni dostęp do konta ofiary.
W związku z tym, w sytuacji otrzymania podejrzanego maila należy zwrócić uwagę na błędy językowe oraz nadawcę. Pod żadnym pozorem nie należy również pochopnie klikać w linki zawarte w treści. Najlepszą metodą na weryfikację autentyczności maila jest zalogowanie się na własną rękę do aplikacji bankowej lub zadzwonienie na infolinię.

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.