PKO BP ostrzega! Twoje konto może zostać częściowo zablokowane
Największy polski bank przypomina swoim klientom o konieczności aktualizacji dokumentów tożsamości. W przypadku, gdy dokument zarejestrowany w systemie bankowym straci ważność, po upływie 30 dni, z przyczyn bezpieczeństwa, dostęp do aplikacji IKO oraz serwisu iPKO zostanie częściowo ograniczony.
Ograniczenia te oznaczają, że bez ważnego dokumentu tożsamości:
- Klienci nie będą mieli pełnego dostępu do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO.
- Nie będą mogli zlecić przelewów ani sprawdzić historii transakcji.
- Nie zawrą żadnych umów online, takich jak otwarcie lokaty czy zakup ubezpieczenia.
Aby uniknąć niedogodności i utrzymać pełny dostęp do wszystkich funkcji bankowych, klientom zaleca się jak najszybsze zaktualizowanie danych dokumentu tożsamości. Procedura aktualizacji może być przeprowadzona online poprzez:
- Aplikację IKO: wybierając swój profil w lewym górnym rogu, następnie 'Twoje dane’, 'Dokument tożsamości’ i 'Zmień dokument tożsamości’.
- Serwis iPKO: wybierając swój profil w prawym górnym rogu, 'Ustawienia’, 'Profil i dane’, 'Dokument tożsamości’ i 'Zmień’.
Alternatywnie, zmiana danych dokumentu tożsamości może być również dokonana telefonicznie pod numerem 800 302 302 (bez opłat dla numerów krajowych, opłata zgodna ze stawką operatora dla pozostałych przypadków) oraz osobiście w najbliższym oddziale banku.
Największy polski bank podkreśla, że te środki bezpieczeństwa mają na celu ochronę interesów finansowych klientów i zapobieganie nadużyciom. Zachęca jednocześnie wszystkich klientów do regularnego sprawdzania terminu ważności swoich dokumentów tożsamości i utrzymywania ich aktualności w systemach bankowych.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.