Polski projekt Ikarusa w międzynarodowym konkursie Lego

Fot. Mateusz Wawrowski

Fot. Mateusz Wawrowski

Zostały ostatnie godziny głosowania. Już niedługo dowiemy się czy polski projekt Ikarusa wygra w międzynarodowym konkursie Lego. Autobusy Ikarus 260.04 można było spotkać w każdym polskim mieście, szczególnie popularny był jednak w Warszawie.

Model zgłoszony do międzynarodowego konkursu LEGO jest miniaturą prawdziwego warszawskiego autobusu. Otrzymał on barwy biało-czerwone, charakterystyczne w czasie PRL-u. Nie brakuje także numeru taborowego – 289 oraz tablic rejestracyjnych. W środku znajdują się siedzenia dla pasażerów, a także kabina kierowcy. Ikarusa napędza silnik, co sprawia, że model samodzielnie jeździ. Można nim sterować za pomocą pilota do zdalnego sterowania.

„Budowa Ikarusa trwała 2 miesiące, został złożony z około 1500 elementów LEGO. Każdy, kto chciałby posiadać w przyszłości taki autobus, może zagłosować na tej stronie. Projekty, na które zagłosuje 10 tysięcy osób, mają szansę na produkcję przez firmę LEGO. Na Ikarusa do tej pory zagłosowało prawie 8400 osób. Pozostało nie wiele czasu, jednak wciąż jest szansa, że Ikarus „zdobędzie” wymaganą ilość głosów” – powiedział Mateusz Wawrowski.

„Autobus Ikarus 260.04 zbudowałem w 2013 roku na podstawie zdjęć i danych technicznych autentycznego pojazdu należącego do Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie, czyli Ikarusa 260.04 #289. Ikarus został zbudowany w skali 1:25: ma 44 cm długości, 10 cm szerokości oraz 12,4 cm wysokości. Przy budowie Ikarusa nikt mi nie pomagał. Ale przy stworzeniu naklejek jak herb miasta Warszawy czy numery taborowe na autobus już tak. Udało mi się je stworzyć dzięki współpracy z członkami Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej z Warszawy” – dodał Mateusz Wawrowski.

Źródło: nr.waw.pl

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]