Rewolucyjny sklep Carrefour w Promenadzie. „Odpowiedź na zmiany w zachowaniach klientów”
Carrefour wynajął blisko 2 tys. mkw. powierzchni handlowej w CH Promenada, w miejscu dawnych delikatesów Alma. Chociaż sklep ma otworzyć się dopiero 13 grudnia już teraz powoli wyciekają informację na temat tego co ma się w nim znajdować.
Hipermarket ma być rewolucją. Część informacji ujawniono dla portalu wiadomoscihandlowe.pl. Nadal nie wiadomo co prawda jaki asortyment będzie znajdował się w sklepie, ale zdradzono, jakie technologie zostaną w nim wykorzystane.
Przede wszystkim zmieni się położenie kas, przenosząc je na drugą stronę hipermarketu i zmniejszenie liczby kas. Ma to na celu przyzwyczajenie klientów do samodzielnego robienia zakupów. Zapewne działał będzie też system jednej kolejki, które doskonale się sprawdza w innych marketach sieci.
Po drugie wykorzystane będa wszystkie nowinki technologiczne. Będą więc zakupy do domu i technologia scan&go. Rozwiązanie takie testowane było na warszawskiej Białołęce. Klient robi zakupy i skanuje swoje produkty w trakcie. Rozwiązanie ma podwójną zaletę. Klient wie ile zapłaci i oszczędza czas podchodząc do kasy samoobsługowej. Zdarza się jednak, że system poprosi nad o wyłożenie zakupów na taśmę.
Carrefour planuje także wprowadzenie płatności mobilnej bez podchodzenia do kasy, to jednak pieśń przyszłości.
Carrefour ma obecnie trzy formaty sklepów. Pierwszy z nich to Carrefour Express, czyli niewielkie, miejskie sklepy z najpotrzebniejszymi rzeczami. Działają na zasadzie franczyzy i mają zielone lub pomarańczowe logo w zależności od powierzchni i wyposażenia. Drugi format to Carrefour Market, który wielkością przypomina inne supermarkety. Ostatnia forma to hipermarkety, czyli placówki wielkopowierzchniowe.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.