Są już pierwsze wizualizacje nowych stacji metra!
Wiadomo już, że metro zbudują Turcy i Włosi, a budowa będzie kosztowała ponad 3 mld. złotych. Jednak to nie wszystkie informacje! Są już pierwsze wizualizacje nowych stacji!
W czwartek 29 października 2015 roku zarząd Metra Warszawskiego, działając na podstawie umowy na zastępstwo inwestycyjne zawartej z m.st. Warszawa, zatwierdził protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na rozbudowę odcinka centralnego II linii metra oraz dokonał zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty.
I tak, na odcinek zachodni – od szlaku za stacją C9 „Rondo Daszyńskiego” do torów odstawczych za stacją C6 – najkorzystniejszą ofertę złożyła turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1 147 999 590,00 zł brutto) a odcinka wschodnio-północnego – od szlaku za stacją C15 „Dworzec Wileński” do torów odstawczych za stacją C18 „Trocka” firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483,79 zł brutto). Miasto przeznaczało na tę inwestycję łącznie 3 174 757 654,32 zł. brutto, tak więc oferty są niższe niż zarezerwowana w budżecie kwota. Kryterium wyboru ofert była w 90 proc. cena i w 10 proc. okres rękojmi.
Teraz oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań, a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniem umowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych. Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę licząc od dnia podpisania umowy.
Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek.
W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.