Sieć znanych marketów chce sprzedać swoje sklepy w Polsce. Kto przejmie placówki z charakterystycznym logo?
Sieć handlowa SPAR, która jest uznawana za największą na świecie sieć detaliczną działającą na zasadach franczyzy, ogłosiła, że poszukuje inwestora do przejęcia jej sklepów w Polsce. Placówek z charakterystyczną „choinką” jest w naszym kraju aż 212.
Decyzja o sprzedaży nie oznacza wycofania się marki z rynku detalicznego Polski. Z komunikatu przekazanego naszej redakcji wynika, że marka SPAR w Polsce ma pozostać silna i rozwijać się pod nadzorem nowego licencjonowanego partnera SPAR International. „Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR”, czytamy w komunikacie nadesłanym przez spółkę do naszej redakcji.
Podkreślono również, że aktualne sklepy, zarówno partnerskie jak i własne, będą kontynuować działalność pod szyldem SPAR, korzystając z wsparcia dwóch istniejących centrów dystrybucyjnych w Koninku i Czeladzi. Dodatkowo współpraca sieci z AVIA zostaje niezakłócona i ma być nadal rozwijana.
SPAR jest globalnym gigantem w branży detalicznej. Jej charakterystyczne logo możemy spotkać na sklepach w aż 48 krajach na czterech kontynentach. Imponujący zakres działalności tej sieci potwierdza fakt, że każdego dnia obsługuje ona około 13,5 miliona klientów w swoich 12,78 tysiąca sklepach.
Jest to zaskakujące ogłoszenie dla rynku detalicznego w Polsce. Oczekuje się, że wiele firm zainteresuje się możliwością inwestycji w tak uznanej marce. Czas pokaże, kto zostanie nowym partnerem SPAR w Polsce i jakie zmiany przyniesie to dla polskich konsumentów.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.