Tajemniczy klient w ZUS. Sprawdzi jakość usług

ZUS wysyła do oddziałów tzw. tajemniczych klientów. Mają oni skontrolować jakość pracy swoich urzędników. Związkowcy nie kryją zdenerwowania, szczególnie ze względu na to, że jest czas pandemii.

Fot. Wikipedia/ By Adrian Grycuk – Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=78900231

Jak przekazał „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Paweł Żebrowski, rzecznik ZUS, klienci spółki oczekują realnej pomocy w załatwieniu niezbędnych spraw. Dlatego usługi muszą być na najwyższym poziomie i być zgodne z przepisami. Dlatego ZUS wprowadził mechanizmy, które pozwalają na bieżącą weryfikację jakości usług.

Związkowcy nie widzą w tym nic dobrego. Uważają, że kryteria, za które pracownicy są oceniani, nie do końca zależą od nich samych. Dlatego pojawienie się „tajemniczego klienta” budzi niepokój.

„Trudno o biegłe poruszanie się po nowych przepisach, kiedy czasu na przygotowanie i przeszkolenie jest tak niewiele.”

-komentuje Beata Wójcik, przewodnicząca Związku Zawodowego Pracowników ZUS. Chodzi między innymi np. o tarcze antykryzysową, która weszła w życie praktycznie z dnia na dzień. A wciąż zmieniają się interpretacje przepisów.

Rzecznik ZUS mimo to uważa, że pracownicy muszą mierzyć się z nowymi i wciąż zmieniającymi się przepisami. Jak zaznacza, ostatnie badania pokazują, że wszystkie zalecenia zostały wprowadzone, a wyniki są bardzo dobre.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c