Teleporady. Lekarze zgłaszają problemy

Pojawiają się problemy w trakcie wystawiania skierowań na test na COVID-19. Jak tłumaczą lekarze, aplikacja się zawiesza.  

Fot. Pixabay

Zgodnie z nowymi przepisami, lekarz POZ może zlecić wykonanie testu na wirusa SARS-CoV-2, jeśli podejrzewa, że pacjent zaraził się COVID-19. Mają na to wskazywać opisywane przez chorego objawy, które są typowe dla zakażonego np. gorączka, kaszel, utrata smaku i węchu czy duszności.

Przepisy weszły w życie wczoraj, a już wystawiono ponad kilkaset skierowań na testy.  Zauważono też zaledwie kilka godzin po uruchomieniu usługi duże problem z aplikacją. Jak dowiedział się RMF FM, lekarz zgłaszają, że aplikacja gabinet.gov.pl zawiesza się. A tylko dzięki niej można zdalnie skierować pacjenta na badania na koronawirusa. Lekarze mogą wystawić tradycyjnie skierowanie, ale to zajmuje znacznie więcej czasu zanim uda się dostarczyć je do chorego.

Resort zdrowia odniósł się do problemu, przyznając, że faktycznie się pojawia. Trwa wyjaśnianie sprawy i usuwanie usterki. Nie wiadomo jednak ile to potrwa.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c