Ustawa krajobrazowa niewiele zmieni? Szmaty reklamowe nadal straszą
Chociaż ustawa krajobrazowa została wprowadzona już w kwietniu ze wszystkimi poprawkami, jakich domagali się zarówno działacze społeczni, jak i prezydent Warszawy nic to nie zmieniło. Co prawda vacatio legis, a więc czas w jakim wejdzie ona w życie wynosi jeden rok, ale póki co widać, że niektóre rejony Śródmieścia nadal są oklejone krzykliwymi reklamami.
Reklamodawcy chcą zapewne wykorzystać pozostały czas na umieszczanie reklam. Czy jednak będą stosować się do nowych przepisów, kiedy wejdą w życie? Tego nie wiadomo. Niektórzy, jak np. Immobel Poland, deweloper odpowiadający za budowę budynku CEDET, na miejscu DH Smyk, otwarcie mówi, że reklam nie umieszcza i nie będzie tego robił. To samo zrobiły Tramwaje Warszawskie, które powiadomiły, że nie będą umieszczać reklam zewnętrznych w zajezdniach ponieważ już teraz dostosowują się do nowych przepisów i chcą dawać innym dobry przykład.
Wielkoformatowe reklamy nadal straszą jednak w centrum. Czy zmieni się to po wejściu w życie nowych przepisów czy też może reklamodawcy będą chcieli płacić duże kary za umieszczanie ich nielegalnie?
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.