Warszawa staje się bardziej eko. Zainwestuje w 130 elektrobusów

Miejskie Zakłady Autobusowe podsumowują dwa miesiące eksploatacji autobusów elektrycznych, które od początku lipca jeżdżą na trasie linii 222. Koszty eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych.

Solaris o napędzie elektrycznym

Solaris o napędzie elektrycznym

10 autobusów Solaris Urbino 12 electric pokonuje w każdy dzień powszedni 1200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.

10 elektrobusów Solarisa kosztowało prawie 22 miliony złotych, ale ich zakup kompensują  niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa około 1,35 kWh energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12 (który zużywa ok. 40 litrów ON na 100 kilometrów).

Zakup 10 elektrobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe jest długofalowym testem przed planowanymi w przyszłości kolejnymi inwestycjami w tabor elektryczny. Do 2020 roku miejski przewoźnik zamierza kupić aż 130 tego typu pojazdów. Wyzwaniem, które stoi przed producentami elektrobusów jest podniesienie ich zasięgu do 200-250 kilometrów, tak aby mogły one jeździć cały dzień bez konieczności doładowania.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c