Ważny komunikat banku! Radzi jak bronić się przed fałszywymi telefonami

Ataki telefoniczne dokonywane przez cyberprzestępców to niestety codzienność. Podszywając się pod pracowników różnych instytucji oraz firm, w tym banków, próbują oni wyłudzić od odbiorców dane wrażliwe oraz środki finansowe. BPN Paribas przypomina o ważnej funkcji, która pozwala klientom uchronić się przed takim procederem

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

W swoim komunikacie w mediach społecznościowych BNP Paribas ostrzega przed telefonami od cyberprzestępców. Aplikacja mobilna banku – GOMobile pozwala jednak weryfikować tożsamość dzwoniących pracowników banku, wykorzystując do tego system powiadomień. Dzięki temu będziemy mogli łatwo rozpoznać, czy mamy do czynienia z oszustem czy autentycznym pracownikiem.

Podczas rozmowy wystarczy poprosić dzwoniącego o potwierdzenie tożsamości, następnie aplikacja wyświetli powiadomienie, w którym zawarte będzie imię oraz nazwisko pracownika. Oszust natomiast nie będzie miał możliwości wygenerować takiego powiadomienia i prawdopodobnie szybko się rozłączy lub będzie wskazywał na jakieś „utrudnienia techniczne”. Wtedy należy bezzwłocznie rozłączyć się.

Należy jednak pamiętać, że oszust może wysłać na nasz numer telefonu spreparowany SMS, który tylko będzie udawać powiadomienie z aplikacji. Należy zatem zachować ostrożność i jedynie powiadomienia z aplikacji traktować jako autentyczne. W przeciwnym razie przestępcy będą próbowali wyłudzić nasze dane wrażliwe, w tym dane logowania do bankowości internetowej. Jeżeli je przekażemy, możemy stracić oszczędności z konta.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl