Z Warszawy do Krakowa w 21 minut. Jest dofinansowanie na projekt

Informujemy, że pozyskaliśmy dofinansowanie w kwocie 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w konkursie Szybka ścieżka – poinformował Hyper Poland odpowiedzialny za projekt Hyperloop.

Fot. Materiały prasowe

Pieniądze z NCBRu zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapów rozwoju technologii hyperloop.

Środki zostaną wykorzystane do zbudowania stanowisk testowych, do badania napędu liniowego i lewitacji magnetycznej. W dalszym etapie, w Żmigrodzie na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa, powstanie pełnoskalowy prototyp pojazdu oraz tor o długości ponad 500 metrów, na k órym pojazd typu magrail będzie mógł się rozpędzić do 300 km/h.

Dzięki dofinansowaniu znacząco zostaną przyspieszone prace B+R niezbędne do rozwoju technologii kolei magnetycznej typu hyperloop. Będziemy w stanie zbudować pełnowymiarowy tor testowy. Ponadto zakupimy niezbędny sprzęt oraz powiększymy nasz zespół o wybitnych specjalistów. Dotacja z NCBRu umożliwi nam zakończenie prac badawczo-rozwojowych napędu i zawieszenia systemu magrail oraz przejście do certyfikacji i wdrożeń pilotażowych– mówi Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland.

Hyperloop to nowy środek transportu umożliwiający przemieszczanie osób lub ładunków z bardzo dużą prędkością i w oparciu o koncepcję zrównoważonego transportu. To połączenie pociągu i samolotu. Umożliwi podróż np. z Krakowa do Gdańska w 35 minut lub z Warszawy do Krakowa w 21 minut z prędkością bliską prędkości dźwięku.

Kapsuła porusza się w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak na wysokości 10 kilometrów, dzięki temu znacząco zredukowany jest opór powietrza. Pojazd porusza się bez kontaktu z podłożem wykorzystując magnetyczną lewitację oraz łożyska powietrzne.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]