ZDM nie usunie fotoradarów! „Nie widzimy już żadnych przeszkód, by fotoradary zainstalowane na moście zaczęły działać”

Zarząd Dróg Miejskich podjął decyzję, aby fotoradarów nie usuwać dodatkowo instytucja nie widzi przeszkód, aby urządzenia załączyć „Nie widzimy już żadnych przeszkód, by fotoradary zainstalowane na moście zaczęły działać„. Zalecenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków były takie, aby fotoradary usunąć

Fot. Łukasz/ Warszawa w Pigułce

Fotoradary na moście Poniatowskiego – zalecenia konserwatora zbieżne z działaniami ZDM
 ZDM otrzymał od Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zalecenia po kontroli mostu Poniatowskiego przeprowadzonej w czerwcu.
 Zalecane prace są podzielone na 3 etapy i są zasadniczo zbieżne z naszą oceną stanu technicznego obiektu.
 W pierwszym etapie (do 1 grudnia 2021 r.) konserwator zaleca prace zabezpieczające przed korozją i uzupełnienie tynków w miejscach uszkodzeń.
 Podobne prace ZDM prowadzi już od 2019 r., natomiast ich dalszy ciąg został wstrzymany – od 2020 r. czekamy bowiem na zgodę konserwatora na ich kontynuację. Mamy zatem nadzieję, że zgoda zostanie niezwłocznie wydana i będziemy mogli kontynuować prace.
 W drugim etapie (do 1 grudnia 2022 r.) konserwator oczekuje prac konserwatorskich dotyczących zabytkowych elementów mostu – usunięcie niehistorycznych elementów wieżyc (neony, markizy itd.) czy renowacja stolarki okiennej.
 To również zbieżne z naszymi planami – wieżyce mostu są w stanie wymagającym remontu i przywrócenia im historycznego wyglądu.
 Trzecim etapem (do 1 grudnia 2023 r.) ma być kompleksowy remont mostu i wiaduktu Poniatowskiego.
 To również nie jest dla nas zaskoczeniem – o potrzebie takiej inwestycji mówimy od dłuższego czasu, jest ona również na szczycie listy priorytetów jeśli chodzi o obiekty inżynierskie. Termin jej realizacji zależy od finansowania i koordynacji prac z przebudową mostu średnicowego przez PKP.
 Zgodnie z zaleceniami konserwatora, w ramach 3. etapu, przy przebudowie mostu mają zostać usunięte 2 fotoradary zlokalizowane przy kamiennych ławach na moście.
 Jest to zgodne z tym, co zapowiadaliśmy – fotoradary to rozwiązanie tymczasowe, do czasu przebudowy mostu która poprawi bezpieczeństwo na przeprawie. Po tej inwestycji można je będzie bez problemu przenieść w inne niebezpieczne miejsce.
 Jednocześnie konserwator potwierdza potrzebę kontroli prędkości na moście, wskazując, że docelowo powinna się ona odbywać za pomocą urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Dziś nie jest to niestety możliwe, bo rynek praktycznie nie oferuje takich urządzeń – ale mamy nadzieję że w perspektywie 2-3 lat rynek takich urządzeń się rozwinie i będzie można je kupić.
 Co zatem stanie się z fotoradarami? Znając zalecenia konserwatorskie nie widzimy już żadnych przeszkód, by fotoradary zainstalowane na moście zaczęły działać.
 Do tej pory Inspekcja Transportu Drogowego zwlekała z ich uruchomieniem do czasu uzyskania stanowiska konserwatora. Jest ono jednoznaczne – co najmniej przez ponad 2 lata wszystkie urządzenia mogą działać bez przeszkód.
 Oczekujemy zatem szybkiego podpisania porozumienia przez GITD i uruchomienia urządzeń, które są już gotowe do pracy” – czytamy we wpisie ZDM

Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c