„Zielona fala” w całej stolicy? ZDM wprowadzi ZSZR na wszystkich skrzyżowaniach

System sterowania ruchem obejmuje dziś 72 skrzyżowania. Miasto planuje jego rozszerzenie, tak aby w przyszłości było w nim 700 skrzyżowań z sygnalizacją. Aby było to możliwe, potrzebna jest całościowa koncepcja zmian, wpisana w szerszy program rozwoju miasta. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na takie opracowanie.

Fot. ZDM

Fot. ZDM

System oparty jest o sieć kamer i czujników, wykrywa natężenie ruchu i dostosowuje do niego cykle sygnalizacji, koordynuje też sąsiednie skrzyżowania, dzięki czemu rzadziej trzeba się zatrzymywać na czerwonym świetle.

Rozbudowa systemu to jednak bardzo trudna i kosztowna operacja, stąd też najpierw konieczna jest analiza, która wskaże jak rozwijać i unowocześniać ZSZR. System powinien bowiem nie tylko zwiększać zasięg obszarowy, ale też zyskać nowe funkcje, które usprawnią jego działanie. Aby było to możliwe, potrzebna jest całościowa koncepcja zmian, wpisana w szerszy program rozwoju miasta. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na takie opracowanie.

Podstawą analizy będzie ocena istniejącego systemu, a także rozpoznanie rynku systemów sterowania ruchem w aglomeracjach miejskich i przegląd rozwiązań stosowanych już w Polsce i w Europie. Na tej podstawie wybrany wykonawca musi zaproponować rozwój stołecznego ZSZR wraz z modernizacją istniejących urządzeń do najnowocześniejszych standardów.

Wykonawca ma zaproponować od trzech do dziesięciu obszarów rozbudowy, obejmujących od 15 do 50 skrzyżowań oraz przedstawić, jak w najbliższych latach może się zmienić funkcja tych obszarów, szczególnie przy uwzględnieniu planów miasta związanych z rozwojem sieci transportowej. Zaproponowane obszary muszą uwzględniać połączenie z siecią obwodnic Warszawy zarządzaną przez GDDKiA i przewidywać priorytet dla komunikacji miejskiej (w tym tramwajów). Elementem analizy ma być także symulacja i wizualizacja trasy. Korytarz testowy obejmie odcinek al. Krakowskiej i ul. Grójeckiej od granic Warszawy do skrzyżowania z ul. Wawelską. Symulacja powinna przedstawić stan istniejący oraz planowany, przy zastosowaniu rekomendowanego systemu sterowania.

Przyszła rozbudowa Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchu może być projektem, który będzie realizowany przy wykorzystaniu środków z Unii Europejskiej. Analiza ma wykazać możliwe źródła dofinansowania inwestycji z programów unijnych.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c