Zmiany w ratuszu między wiceprezydentami. Domagali się tego aktywiści miejscy
W ratuszu doszło do poważnej zmiany między wiceprezydentami. Od dawna domagali się tego aktywiści miejscy z jednego ze znanych stowarzyszeń. Ich zdaniem wiceprezydent nie popierał wielu zmian rowerowych, ale popierał kierowców. Teraz to się zmieni.

Fot. Szczebrzeszynski / Wikipedia
Wiceprezydentowi Robertowi Soszyńskiemu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski odebrał nadzór nad biurem mobilności i przekazał je w ręce Michała Olszewskiego.
Zdaniem ratusza urzędnicy nadzorowani przez Roberta Soszyńskiego hamowali zmiany w centrum miasta, które miało być lepsze dla pieszych i rowerzystów.
Robert Soszyński był jednym z niewielu osób, który walczył o kierowców w stolicy.
Wielokrotnie aktywiści miejscy domagali się odejścia „Wiceprezydent Robert Soszyński musi odejść” – mówili
Do zakresu działania Biura Polityki Mobilności i Transportu należy w szczególności:
- koordynacja działań w zakresie funkcjonowania systemu transportowego m.st. Warszawy i realizacja polityki transportowej;
- przygotowanie projektu strategii transportowej, polityki mobilności i planu transportowego dla m.st. Warszawy;
- przygotowywanie projektów programów rozwoju sieci drogowej i publicznego transportu zbiorowego oraz określanie priorytetów realizacji tych programów przez poszczególne jednostki organizacyjne m.st. Warszawy;
- współpraca przy przygotowaniu projektów:
- strategii rozwoju m.st. Warszawy,
- planów zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy;
- uzgadnianie rzeczowego zakresu transportowych zadań inwestycyjnych w projektach rocznych i wieloletniej prognozie finansowej, realizowanych przez nadzorowane jednostki organizacyjne m.st. Warszawy oraz dzielnice, ustalanie priorytetu realizacji tych zadań;
- uzgadnianie kwoty środków finansowych przyznanej w budżecie m.st. Warszawy dla Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Oczyszczania Miasta, na realizację wydatków bieżących i zadania statutowe;
- monitorowanie nadzorowanych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie realizacji wybranych inwestycji transportowych;
- monitorowanie prawidłowości wykonywania przez upoważnione jednostki organizacyjne m.st. Warszawy i pracowników Urzędu, zadań związanych z zarządzaniem drogami publicznymi na terenie m.st. Warszawy oraz przestrzegania w tym zakresie ustalonych procedur;
- prowadzenie spraw dotyczących kwalifikacji dróg publicznych do odpowiedniej kategorii;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji o infrastrukturze transportowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi;
- współpraca z organami gmin, powiatów, województwa oraz podmiotami świadczącymi usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, dla tworzenia spójnego systemu dróg i rozwoju publicznego transportu zbiorowego;
- współpraca ze spółkami m.st. Warszawy oraz operatorami świadczącymi kolejowe usługi transportowe w zakresie włączenia transportu kolejowego do obsługi transportowej m.st. Warszawy oraz współpraca w tym zakresie z organami sąsiednich gmin, powiatów i województwa;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i podmiotami zewnętrznymi oraz koordynacja spraw dotyczących inicjowania i prowadzenia działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na obszarze m.st. Warszawy;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi w tworzeniu programów bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych oraz bezpieczeństwa w środkach publicznego transportu zbiorowego;
- monitorowanie realizacji priorytetu dla drogowych i szynowych środków transportu w publicznym transporcie zbiorowym;
- analizowanie wybranych nowatorskich rozwiązań dla publicznego transportu zbiorowego stosowanych w innych miastach, pod względem technicznym i organizacyjno-prawnym oraz możliwości ich wdrożenia dla potrzeb obsługi transportowej aglomeracji warszawskiej;
- wykonywanie z upoważnienia Prezydenta zadań organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych w m.st. Warszawie;
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach publicznych;
- monitorowanie nadzorowanych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie realizacji zadań wynikających z przyjętej dla m.st. Warszawy strategii transportowej, polityki mobilności i planu transportowego;
- prowadzenie prac związanych z utrzymaniem matematycznego modelu ruchu, zbieraniem niezbędnych danych oraz badań ruchu i zachowań komunikacyjnych mieszkańców.
Prezydent sprawuje przy pomocy Biura nadzór na działalnością jednostek organizacyjnych Miasta:
- Zarządem Dróg Miejskich
- Zarządem Transportu Miejskiego
- Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg
- Zarządem Oczyszczania Miasta