Zmiany w ratuszu między wiceprezydentami. Domagali się tego aktywiści miejscy
W ratuszu doszło do poważnej zmiany między wiceprezydentami. Od dawna domagali się tego aktywiści miejscy z jednego ze znanych stowarzyszeń. Ich zdaniem wiceprezydent nie popierał wielu zmian rowerowych, ale popierał kierowców. Teraz to się zmieni.
Wiceprezydentowi Robertowi Soszyńskiemu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski odebrał nadzór nad biurem mobilności i przekazał je w ręce Michała Olszewskiego.
Zdaniem ratusza urzędnicy nadzorowani przez Roberta Soszyńskiego hamowali zmiany w centrum miasta, które miało być lepsze dla pieszych i rowerzystów.
Robert Soszyński był jednym z niewielu osób, który walczył o kierowców w stolicy.
Wielokrotnie aktywiści miejscy domagali się odejścia „Wiceprezydent Robert Soszyński musi odejść” – mówili
Do zakresu działania Biura Polityki Mobilności i Transportu należy w szczególności:
- koordynacja działań w zakresie funkcjonowania systemu transportowego m.st. Warszawy i realizacja polityki transportowej;
- przygotowanie projektu strategii transportowej, polityki mobilności i planu transportowego dla m.st. Warszawy;
- przygotowywanie projektów programów rozwoju sieci drogowej i publicznego transportu zbiorowego oraz określanie priorytetów realizacji tych programów przez poszczególne jednostki organizacyjne m.st. Warszawy;
- współpraca przy przygotowaniu projektów:
- strategii rozwoju m.st. Warszawy,
- planów zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy;
- uzgadnianie rzeczowego zakresu transportowych zadań inwestycyjnych w projektach rocznych i wieloletniej prognozie finansowej, realizowanych przez nadzorowane jednostki organizacyjne m.st. Warszawy oraz dzielnice, ustalanie priorytetu realizacji tych zadań;
- uzgadnianie kwoty środków finansowych przyznanej w budżecie m.st. Warszawy dla Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Oczyszczania Miasta, na realizację wydatków bieżących i zadania statutowe;
- monitorowanie nadzorowanych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie realizacji wybranych inwestycji transportowych;
- monitorowanie prawidłowości wykonywania przez upoważnione jednostki organizacyjne m.st. Warszawy i pracowników Urzędu, zadań związanych z zarządzaniem drogami publicznymi na terenie m.st. Warszawy oraz przestrzegania w tym zakresie ustalonych procedur;
- prowadzenie spraw dotyczących kwalifikacji dróg publicznych do odpowiedniej kategorii;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji o infrastrukturze transportowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi;
- współpraca z organami gmin, powiatów, województwa oraz podmiotami świadczącymi usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, dla tworzenia spójnego systemu dróg i rozwoju publicznego transportu zbiorowego;
- współpraca ze spółkami m.st. Warszawy oraz operatorami świadczącymi kolejowe usługi transportowe w zakresie włączenia transportu kolejowego do obsługi transportowej m.st. Warszawy oraz współpraca w tym zakresie z organami sąsiednich gmin, powiatów i województwa;
- gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i podmiotami zewnętrznymi oraz koordynacja spraw dotyczących inicjowania i prowadzenia działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na obszarze m.st. Warszawy;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz podmiotami zewnętrznymi w tworzeniu programów bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych oraz bezpieczeństwa w środkach publicznego transportu zbiorowego;
- monitorowanie realizacji priorytetu dla drogowych i szynowych środków transportu w publicznym transporcie zbiorowym;
- analizowanie wybranych nowatorskich rozwiązań dla publicznego transportu zbiorowego stosowanych w innych miastach, pod względem technicznym i organizacyjno-prawnym oraz możliwości ich wdrożenia dla potrzeb obsługi transportowej aglomeracji warszawskiej;
- wykonywanie z upoważnienia Prezydenta zadań organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych w m.st. Warszawie;
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach publicznych;
- monitorowanie nadzorowanych jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie realizacji zadań wynikających z przyjętej dla m.st. Warszawy strategii transportowej, polityki mobilności i planu transportowego;
- prowadzenie prac związanych z utrzymaniem matematycznego modelu ruchu, zbieraniem niezbędnych danych oraz badań ruchu i zachowań komunikacyjnych mieszkańców.
Prezydent sprawuje przy pomocy Biura nadzór na działalnością jednostek organizacyjnych Miasta:
- Zarządem Dróg Miejskich
- Zarządem Transportu Miejskiego
- Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg
- Zarządem Oczyszczania Miasta