ZTM projektuje nowe buspasy. Wiemy, gdzie powstaną

W przyszłym roku autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego będą jeździły po nowych buspasach. Rozpoczęło się projektowanie kolejnych wydzielonych pasów dla transportu publicznego.

Fot. ZTM

Dziś mamy w Warszawie ok. 70 km funkcjonujących buspasów. Dzięki temu, że są wydzielone z normalnego ruchu drogowego, autobusy WTP przemieszczają się nimi szybko i sprawnie.

Tysiące pasażerów – np. autobusy jeżdżące buspasami na Trasie Łazienkowskiej do centrum w ciągu godziny przewożą ponad 8 tys. osób – zyskują znakomity dojazd do pracy, szkoły, kina itp. To oznacza także mniej aut na ulicach miasta a tym samym mniejsze zanieczyszczenie powietrza i mniej hałasu. Wyznaczanie nowych buspasów jest jednym z elementów zmian w polityce transportowej służących poprawie jakości powietrza zapowiedzianych przez Rafała Trzaskowskiego, prezydenta stolicy.

W przyszłym roku wyznaczone zostaną kolejne kilometry nowych buspasów. ZTM rozpoczął prace nad projektami organizacji ruchu wprowadzającej wydzielone pasy dla autobusów na ulicach:

  • Bitwy Warszawskiej – w obu kierunkach, od ronda Zesłańców Syberyjskich do ul. Grójeckiej;
  • Radzymińskiej – kierunek północny, wyjazd z miasta, od ul. Trockiej do Łodygowej;
  • Puławskiej – w obu kierunkach, od Doliny Służewieckiej do al. Wilanowskiej;

Przygotowana zostanie także analiza zasadności wytyczenia buspasa w al. Prymasa Tysiąclecia między ul. Górczewską a rondem Zesłańców Syberyjskich. Wśród analizowanych czynników znajdują się m.in. natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania).

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.