ZTM wprowadza nowe wymogi dotyczące kierowców i taboru
Nowi przewoźnicy z którymi ZTM ma podpisać umowy, będą musieli spełnić kilka warunków dotyczących samego taboru, ludzi oraz umów.
ZTM chce wprowadzić łącznie 100 autobusów: 50 krótkich i 50 przegubowych. Ponieważ z końcem tego roku wygasają umowy z dotychczasowymi przewoźnikami, ZTM rozpisze nowy przetarg. Wymogi są spore i tym razem największe zmiany dotyczyć będą samej kadry. Kierowca musi znać dobrze język polski i topografie miasta. Musi być także… zatrudniony na umowę o pracę:
„Na przewoźnika, lub przewoźników zostanie nałożony obowiązek zatrudniania – w czasie obowiązywania umowy z ZTM – pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) na podstawie umowy o pracę na pełen etat. ZTM będzie kontrolował jak operator lub operatorzy wywiązują się z tego obowiązku. Dopuszczalne będzie zatrudnienie, w celu uzupełnienia kadry, pracowników na niepełne etaty, jednak z zachowaniem wymaganej liczby przynajmniej 120 pracowników pracujących w pełnym wymiarze godzin.” – głosi komunikat na stronie ZTM
Po raz pierwszy również cena nie będzie już jedynym kryterium oceny. Dodatkowo oceniane będzie alternatywne źródło napędu, pojemność autobusu oraz liczba drzwi.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.