112 000 pasażerów na gapę przez pół roku. 243 000 w tamtym roku. ZTM kampanią przypomina o biletach
W 2014 roku kontrolerzy biletów ZTM wystawili prawie 243 tys. wezwań do zapłaty za jazdę bez ważnego biletu lub dokumentu potwierdzającego prawo do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów. W pierwszym półroczu tego roku liczba wystawionych wezwań przekroczyła 112 tys. Oznacza to, że około pięć procent skontrolowanych osób nie płaci za przejazdy komunikacją miejską.
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował ponad miesięczną kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że jazda bez biletu jest nieuczciwa. Kampania jest realizowana w trzech etapach. W pierwszym – trwającym od 5 do 18 października – w pojazdach komunikacji miejskiej zostały wyeksponowane plakaty z przekazem: „Aby iść do kina lub teatru, na mecz lub basen albo wybrać się w podróż samolotem potrzeby jest bilet. To nic nadzwyczajnego”. Celem pierwszego etapu było zaciekawienie pasażerów oraz przypomnienie, że konieczność zakupu biletu na seans w kinie lub sztukę w teatrze, ale także przejazd komunikacją miejską jest oczywista.
20 października pięć wzorów plakatów zostało zastąpionych jednym odnoszącym się już bezpośrednio do komunikacji miejskiej. Treść plakatu: „Aby korzystać z komunikacji miejskiej potrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego”.
Trzeci, ostatni etap kampanii rozpocznie się 4 listopada. W 2014 roku „na gapę podróżowało ponad 243 tys. gapowiczów. Przez pierwsze pół roku 2015 ponad 112 tys.
Fot. ZTM
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.