115 mln kary dla Biedronki. Powodem różnice w cenach przy kasie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na sieć Biedronka karę w wysokości 115 mln zł. Powodem są rozbieżności cen produktów podawane przy stoiskach i nabijane w kasach.
Wyniki śledztwa przeprowadzonego przez Inspekcję Handlową wskazują, że proceder ten trwa przynajmniej od 2016 r. Od początku roku Inspekcja otrzymała ponad 230 skarg na nieprawidłowe podawanie cen, lub ich brak w popularnej sieci.
Skargi głównie dotyczyły rozbieżności cen podawanych przy stoiskach z produktami a ich faktycznym nabijaniem w kasach. Klienci mają dość takiego „nabijania w butelkę”.
UOKiK wszczął postępowanie w październiku 2019 roku. Właściciele sieci Biedronka nie zgadzają się z decyzją urzędu i zapowiedzieli odwołanie się od niej.
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]