Jest nowe logo promocyjne miasta. Cena przyprawa o zawrót głowy
Syrenka odchodzi w zapomnienie, a zamiast niej będzie nowe logo promocyjne, które przypomina herb miasta. Cena przyprawia o zawrót głowy.

Fot. Miasto Stołeczne Warszawa
Administracja prezydenta twierdzi, ze trzeba oszczędzać, bo miasto nie ma pieniędzy. Oszczędności szuka się dosłownie wszędzie. Dziwi więc rozrzutność ratusza, jeżeli chodzi o nowe logo. Nie tylko o samą kwotę, ale też o czas w jakim je zaprojektowano.
Jak czytamy „Nowym znakiem promocyjnym m.st. Warszawy jest uproszczony herb stolicy. Zaprojektowany został zgodnie ze współczesnymi trendami projektowania graficznego, a punktem wyjścia do jego stworzenia było nawiązanie do historii i tradycji miasta” – czytamy w wyjaśnieniu – „W trakcie prac nad znakiem niezwykle istotna była poprawność historyczna. Dlatego poszczególne elementy projektowanego symbolu były konsultowane ze znawcami tematyki z Muzeum Warszawy. Dzięki połączeniu wiedzy historyków i umiejętności graficznych projektantki, powstał znak, w którym każdy detal, jak np. kształt szabli czy ułożenie włosów Syreny są dokładnie przemyślane” – pisze Ratusz w komunikacie.
Jak dowiedział się portal tvnwarszawa koszt umowy na zaprojektowanie nowego znaku wyniósł 150 tysięcy złotych.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.