Działa tylko w jednym banku. W ten sposób sprawdzisz czy dzwoni bank czy oszust
PKO BP wprowadził bardzo przydatną funkcję w aplikacji IKO. Teraz, będziesz mógł za pomocą kilku dotknięć ekranu sprawdzić czy osoba, która do Ciebie dzwoni jest rzeczywiście pracownikiem banku.
Jak zweryfikować pracownika w aplikacji IKO?
Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO.
Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji z jego danymi.
Poproś pracownika o imię, nazwisko, jego stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę.
Jeśli pracownik banku odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302.
Spoofing, czyli telefoniczne oszustwo
Spoofing, to telefoniczne podszywanie się przestępców pod np. instytucje finansowe – w tym banki. Numer telefonu, z którego dzwonią, wyświetla się jako prawidłowy numer instytucji/firmy, za pracownika której się podają. Oszuści proszą m.in. o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, a potem o kod SMS, żeby wejść na Twoje konto i wykonać z niego przelew.
Pretekst do podania poufnych danych może być różny, np. awaria systemów, prowadzone przez policję śledztwo czy zagrożenie utraty pieniędzy.
Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o PIN do karty, o login ani o hasło do bankowości elektronicznej.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.