Facebook i Instagram płatne. To odpowiedź na przepisy UE

Meta wprowadzi płatną wersję Facebooka i Instagrama. Wszyscy inni nadal będą mogli korzystać, ale jest warunek.

Fot. Pixabay

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na użycie spersonalizowanych reklam pozbawia firmę dochodów więc musi płacić. Z takiego założenia wyszła Meta, która wprowadzi abonament na Facebooka i Instagrama.

W ten sposób Meta odpowiada Unii Europejskiej, która zarzuca, że firma zbiera dane użytkowników i wykorzystuje je do personalizowania reklam. Zgodnie z polityką UE robi to jednak tylko wtedy, gdy użytkownik sam wyrazi na to zgodę.

Meta proponuje więc alternatywne rozwiązanie. Nie chcesz oglądać reklam i nie chcesz, by Twoje dane były zbierane? W porządku, ale zapłać. W przeciwnym razie albo zgodzisz sie na reklamy albo nie będziesz miał Facebooka. Plan trafił już do regulatorów ds. konkurencji w sektorze cyfrowym w Brukseli.

Abonament na Facebooka bez reklam ma wynieść 10,50 USD za jedno konto za komputerach i 14 USD na smartfonach. Każde dodatkowe powiązane konto będzie kosztowało 6,25 USD. W Stanach Zjednoczonych usługa powinna działać tak, jak do tej pory.

Sam Mark Zuckerberg nie jest dużym zwolennikiem opcji płatnej subskrypcji. Uważa, że wszystko powinno pozostać darmowe i wspierane przez reklamy, bo nie każdy może sobie pozwolić na wykupienie dostępu.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl