Brak popularnych napojów, chipsów i chrupek w tym sklepie? Ogromna sieć wydaje oświadczenie
Carrefour, znany wszystkim handlowy gigant, zaskoczył swoim najnowszym ruchem. W wielu krajach – zaczynając od Francji, przez Włochy, Hiszpanię, Belgię, aż po Polskę – na półkach tego marketu możemy nie zobaczyć znanych nam produktów PepsiCo. Tak, dobrze czytacie – brak Pepsi, 7up, Liptona, Doritos, czy Lay’s może się stać naszą nową rzeczywistością podczas zakupów.
Jak informuje „Rzeczpospolita”, sytuacja ta dotyka także rynku polskiego. Z oświadczenia biura prasowego Carrefour Polska wynika, że negocjacje cenowe nie przyniosły spodziewanych rezultatów. „W nawiązaniu do informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, informujemy, iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku”, czytamy w oświadczeniu. Nie ma tam konkretów jeżeli chodzi o marki.
To jednak nie koniec historii. Carrefour już wcześniej ogłosił podobne działania w innych krajach. W sklepach stanęły tabliczki informujące klientów o braku produktów PepsiCo z powodu wysokich cen. W obliczu narastającej inflacji, negocjacje cenowe stają się prawdziwym wyzwaniem. Sieci handlowe, takie jak Carrefour, stosują twardą grę – wstrzymują zamówienia, by wywrzeć presję na producentach w celu obniżenia cen.
Skala tej decyzji jest imponująca – dotyczy ona ponad 9 000 sklepów w czterech krajach, co stanowi dwie trzecie globalnego zasięgu sieci Carrefour. Co na to PepsiCo? W oświadczeniu przekazanym agencji Reuters zapewniają, że nadal będą działać w dobrej wierze, aby ich produkty były dostępne dla konsumentów.
PepsiCo to nie tylko napoje
PepsiCo to nazwa, która dla wielu z nas jest synonimem orzeźwiającej coli, ale czy zdajemy sobie sprawę z rozmachu tej globalnej korporacji? PepsiCo, z siedzibą w Purchase w stanie Nowy Jork, to nie tylko producent słynnej Pepsi. To gigant rynku napojów i przekąsek, którego portfolio obejmuje szereg znanych marek, mających swoich fanów na całym świecie. Założone w 1965 roku przez połączenie Pepsi-Cola Company i Frito-Lay, Inc., PepsiCo szybko stało się jednym z największych graczy w branży spożywczej. Przez lata firma rosła, przejmując kolejne marki i rozszerzając swoją ofertę o nowe produkty.
PepsiCo to znacznie więcej niż tylko napoje gazowane. Oto niektóre z najpopularniejszych marek i produktów, które znajdują się pod skrzydłami tej korporacji:
- Napoje: Oczywiście, Pepsi jest flagowym produktem, ale firma produkuje również inne napoje, takie jak 7Up, Mountain Dew, Tropicana, Lipton Ice Tea (we współpracy z Unileverem) czy Gatorade – napój izotoniczny popularny wśród sportowców.
- Przekąski: PepsiCo to również potentat w świecie przekąsek. Firma jest właścicielem takich marek jak Lay’s, Doritos, Cheetos, Ruffles, a także Quaker Oats, oferując szeroką gamę produktów od chipsów po śniadaniowe płatki i batony.
- Zdrowa Żywność: W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zdrowsze opcje, PepsiCo rozwija swoje portfolio o produkty z niższą zawartością soli, cukru i tłuszczów nasyconych. Wprowadzili na rynek linie produktów takie jak Baked Lay’s czy Tropicana Pure Premium.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.