Dziś pożądana, kiedyś odrzucona. Warszawa 203, 204 i 224-K

30 września, Warszawa 203 będzie obchodziła swoje 51 urodziny. Dzisiaj samochód jest pożądany jak mało który. Mało kto wie też o jej wersji kombi, której wyprodukowano jedynie kilka sztuk.

Fabryka FSO na Żeraniu. Produkcja Warszawy M20

Fabryka FSO na Żeraniu. Produkcja Warszawy M20

Model 203 i 204 to prawdziwa perła motoryzacji. Próżno szukać jej na aukcjach, bo większość modeli znajduje się albo w muzeach albo u prywatnych kolekcjonerów. 203 wyposażony był w czterocylindrowy, rzędowy silnik S-21 osiągał moc 70 KM przy 4000 obr/min.

Z prawej strony bagażnika znajdowało się koło zapasowe a pod nim zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów. wlew paliwa znajdował się jednak po lewej stronie. Na większości stacji benzynowych wąż dostosowany był do wlewu po prawej, co stanowiło dość poważny problem. Wersja 204 miała słabszy silnik o mocy 57 KM i inne przełożenie przekładnie, co bezpośrednio wpływało na osiągi. 203 osiągał 130 km/h, zaś 204. maksymalnie 110 km/h.

Warszawa 201 w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Fot. Wikipedia

Warszawa 201 w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Fot. Wikipedia

Do produkcji trafił też model 224K, wersja kombi, który pierwotnie miał być wykorzystywany tylko i wyłącznie przez służby medyczne, pod koniec produkcji sprzedano jednak kilka modeli także i prywatnym użytkownikom. Model ten zaprojektowali inżynierowie z FSO: Łukaszewicz, Politowski i Siemiński.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c