Ewakuacja portu lotniczego Warszawa-Modlin. Po zakończeniu działań do funkcjonariuszy podeszła młoda kobieta

W miniony weekend, brak możliwości ustalenia właściciela różowej torby i czarnej walizki doprowadził do ewakuacji 250 osób znajdujących się na terenie terminala  Portu Lotniczego Warszawa-Modlin oraz wyznaczeniem strefy bezpieczeństwa hali ogólnodostępnej portu oraz parkingu z drogami dojazdowymi.

Fot. Warszawa w Pigułce

Po przeprowadzeniu rozpoznania przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu pirotechnicznego, funkcjonariusze stwierdzili, że bagaże są bezpieczne. Wkrótce po zakończeniu działań zgłosiła się 25-letnia Ukrainka, twierdząc, że jest właścicielka pozostawionych bagaży. Kobieta została ukarana mandatem karnym w wysokości 500 złotych zgodnie z art. 270 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo Lotnicze.

Niestety, podjęte działania spowodowały opóźnienia w ruchu lotniczym, między innymi rejsów do Pafos, Dublina oraz Antalyi. Przeprowadzono również ewakuację. Wirtualny Nowy Dwór otrzymał oświadczenie portu w tej sprawie:

 W piątek 15 września br. w godz. 17:48-18:58 miała miejsce ewakuacja terminalu pasażerskiego Lotniska Warszawa/Modlin, wskutek pozostawienia przez pasażera walizki bez opieki. Niezwłocznie po odwołaniu ewakuacji służby ochrony umożliwiły pasażerom wejście do terminalu, gdzie najsprawniej jak było to możliwe w danej sytuacji przeszli oni przez kontrolę bezpieczeństwa. Z uwagi na opóźnienie spowodowane ewakuacją obsługa naziemna przewoźnika zamknęła odprawę bagażową nawet po czasie rozkładowym, co jednak wobec nielicznej grupy osób niestety i tak wiązało się z brakiem możliwości odprawienia ich bagażu rejestrowanego. Część z tych osób, jak również takich, które mając tylko bagaż podręczny od razu udały się do kontroli bezpieczeństwa niestety nie dotarło na czas do gate’ów, które zostały zamknięte decyzją personelu obsługi naziemnej przewoźnika. Niedopuszczenie na pokład samolotu dotknęło w sumie 47 osób z rejsów do Dublina i Pafos. W związku z tym pasażerowie zostali przeprowadzeni z powrotem do części ogólnodostępnej terminalu, gdzie wg standardowej procedury stosowanej w takich przypadkach pokierowano je do obsługi naziemnej przewoźnika (kasa biletowa/check-in) w celu precyzyjnego ustalenia możliwości uzyskania pomocy formalnej, aby w możliwie najdogodniejszy sposób pasażerowie ci mogli dotrzeć drogą powietrzną do ww. destynacji. Pasażerowie pozostali w strefie ogólnodostępnej terminalu przez dowolny, optymalny dla siebie czas, mając do swojej dyspozycji kontakt z obsługą punktu informacji lotniskowej, z którego chętnie korzystali. – przekazała Anna Żebrowska – Dreger zastępca Szefa Biura Handlowo – Marketingowego Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa – Modlin.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]