Już jutro się zacznie! 10 stacji metra będzie zamkniętych
Z powodu prac nad modernizacją podstacji trakcyjno-energetycznych, aż 10 stacji metra linii M1 będzie zamkniętych. Wprowadzona zostanie komunikacja zastępcza.
Od soboty 21 października, od początku kursowania, do niedzieli 22 października, do końca kursowania, pociągi linii metra M1 będą się poruszały tylko na odcinku Młociny – Politechnika.
W tym czasie uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa ZM1. Autobusy będą jeździły między pl. Konstytucji a Kabatami do późnych godzin nocnych, tak aby pasażerowie z późnowieczornych kursów metra mogli się do nich przesiąść. Rozpoczną kursowanie ok. godz. 5 rano i w nocy z soboty na niedzielę będą jeździły do ok. godz. 3.00, a z niedzieli na poniedziałek do ok. 1.00. W najpopularniejszych godzinach kursowania na przystanki przyjadą co ok. 4 minuty (sobota w godz. 9.00 – 17.00) lub 5 minut (niedziela w godz. 10.00 – 18.00).
ZM1: w kierunku PL. KONSTYTUCJI: METRO KABATY – al. Komisji Edukacji Narodowej – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego – PL. KONSTYTUCJI;
w kierunku METRO KABATY: PL. KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – Stefana Batorego – al. Niepodległości – al. Wilanowska – przejazd przez pętlę METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. Komisji Edukacji Narodowej – METRO KABATY.
Na tory wyjadą także tramwaje linii zastępczej 74. I podobnie jak autobusy ZM1, będą kursowały do późnych godzin nocnych czyli w nocy z soboty na niedzielę do ok. godz. 3.00, a z niedzieli na poniedziałek do ok. godz. 1.00. W ciągu dnia, między godz. 7.00 a 19.00 składy będą jeździły co 7-8 minut, w pozostałych porach co 10 minut, przy czym nocne odjazdy zaplanowano co ok. 15 minut w koordynacji z przyjazdami metra na stację Politechnika. Oto trasa:
74: WYŚCIGI – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa –
pl. G. Narutowicza – PL. NARUTOWICZA
Linia autobusowa 192 zostanie zawieszona, a na trasy linii 200 i N34 skierujemy autobusy o większej pojemności.
Na pierwszej linii metra sukcesywnie modernizowane są podstacje trakcyjno-energetyczne zasilające podziemną kolej. Takie prace Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Metrem Warszawskim przeprowadził na stacjach Imielin (w 2020 roku), Ursynów (2021 rok) i Kabaty (2022 rok). Teraz nadszedł czas na Wilanowską. Wykonywane prace wymagają wyłączenia napięcia na czas wymiany rozdzielnic i szaf elektrycznych, stąd przerwa w ruchu pociągów.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.