Już jutro się zacznie! 10 stacji metra będzie zamkniętych

Z powodu prac nad modernizacją podstacji trakcyjno-energetycznych, aż 10 stacji metra linii M1 będzie zamkniętych. Wprowadzona zostanie komunikacja zastępcza.

Fot. Warszawa w
Pigułce

Od soboty 21 października, od początku kursowania, do niedzieli 22 października, do końca kursowania, pociągi linii metra M1 będą się poruszały tylko na odcinku Młociny – Politechnika.

W tym czasie uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa ZM1. Autobusy będą jeździły między pl. Konstytucji a Kabatami do późnych godzin nocnych, tak aby pasażerowie z późnowieczornych kursów metra mogli się do nich przesiąść. Rozpoczną kursowanie ok. godz. 5 rano i w nocy z soboty na niedzielę będą jeździły do ok. godz. 3.00, a z niedzieli na poniedziałek do ok. 1.00. W najpopularniejszych godzinach kursowania na przystanki przyjadą co ok. 4 minuty (sobota w godz. 9.00 – 17.00) lub 5 minut (niedziela w godz. 10.00 – 18.00).

ZM1: w kierunku PL. KONSTYTUCJI: METRO KABATY  – al. Komisji Edukacji Narodowej  – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego – PL. KONSTYTUCJI;
w kierunku METRO KABATY: PL. KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – Stefana Batorego – al. Niepodległości – al. Wilanowska – przejazd przez pętlę METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. Komisji Edukacji Narodowej – METRO KABATY.

Na tory wyjadą także tramwaje linii zastępczej 74. I podobnie jak autobusy ZM1, będą kursowały do późnych godzin nocnych czyli w nocy z soboty na niedzielę do ok. godz. 3.00, a z niedzieli na poniedziałek do ok. godz. 1.00. W ciągu dnia, między godz. 7.00 a 19.00 składy będą jeździły co 7-8 minut, w pozostałych porach co 10 minut, przy czym nocne odjazdy zaplanowano co ok. 15 minut w koordynacji z przyjazdami metra na stację Politechnika. Oto trasa:

74: WYŚCIGI – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa –
pl. G. Narutowicza – PL. NARUTOWICZA

Linia autobusowa 192 zostanie zawieszona, a na trasy linii 200 i N34 skierujemy autobusy o większej pojemności.

Na pierwszej linii metra sukcesywnie modernizowane są podstacje trakcyjno-energetyczne zasilające podziemną kolej. Takie prace Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Metrem Warszawskim przeprowadził na stacjach Imielin (w 2020 roku), Ursynów (2021 rok) i Kabaty (2022 rok). Teraz nadszedł czas na Wilanowską. Wykonywane prace wymagają wyłączenia napięcia na czas wymiany rozdzielnic i szaf elektrycznych, stąd przerwa w ruchu pociągów.

Fot. WTP

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl