Lidl chce oskarżyć Biedronkę. W akcji sąd i komornik
Rywalizacja między dwoma gigantami detalicznymi, Biedronką i Lidlem, osiągnęła nowy poziom. Portugalska sieć Biedronka, reklamując się hasłem „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”, wywołała reakcję konkurencji, która oskarżyć ją chce o nieuczciwą konkurencję. Sprawą zajmie się sąd.
Niemiecki detalista złożył do sądu wniosek o zabezpieczenie roszczeń przed rozpoczęciem postępowania. Sąd przychylił się do wniosku Lidla, nakazując Biedronce zaprzestanie używania kontrowersyjnego hasła reklamowego oraz usunięcie już istniejących reklam, w tym billboardów.
Portal Wirtualnemedia.pl, dotarł do orzeczenia sądu, który wskazał, że zabezpieczenie polegać będzie na nakazaniu „Zaniechania popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego 'Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl’ oraz na usunięciu 'skutków popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego 'Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl'”.
Decyzja sądu oznacza, że reklamy Biedronki będą wkrótce usuwane przez komornika. Pierwszy billboard do usunięcia znajduje się przy jednej z placówek sieci na warszawskich Włochach. Akcja ta stanowi bezprecedensowe zdarzenie na polskim rynku detalicznym.
Kontrowersyjna kampania SMS-owa
Dodatkowo, Biedronka znalazła się w ogniu krytyki po zainicjowaniu kampanii SMS-owej, w której przyrównała swoje ceny do cen Lidla, informując klientów o swoich promocjach. Lidl odniósł się do tej kampanii oświadczając, że informacje są nieprawdziwe.
„Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) – 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% – 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek – 3,39 zł.” – pisała sieć w oświadczeniu przesłanym redakcji Warszawa w Pigułce.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.