Masa krytyczna startuje o 19:00. Możliwe utrudnienia!
22 września z okazji Dnia bez samochodu wystartuje Warszawska Masa Krytyczna – „Wieczór dla roweru”. Trasa będzie miała 25, 2 km, a start nastąpi z pl. Zamkowego. Start o 19.00, możliwe są utrudnienia w ruchu.
TRASA
Pl. Zamkowy, Miodowa, Senatorska, Pl. Bankowy, Andersa, Mickiewicza, Pl. Inwalidów, Mickiewicza, Pl. WIlsona, Mickiewicza, Pl. Inwalidów, Mickiewicza, Andersa, Pl. Bankowy, Marszałkowska, rondo Dmowskiego Al. Jerozolimskie, Pl. Starynkiewicza, Al. Jerozolimskie, Pl. Zawiszy, Al. Jerozolimskie, Pl. Zawiszy, Al. Jerozolimskie, rondo Dmowskiego, Al. Jerozolimskie, rondo de’Gaullea, Al. Jerozolimskie, Al. 3 Maja, Most Poniatowskiego, Al. Poniatowskiego, Rondo Waszyngtona, Al. Poniatowskiego, most Poniatowskiego, Al. 3 Maja, Al. Jerozolimskie, rondo de,Gaullea, Al. Jerozolimskie, rondo Dmowskiego, Marszałkowska, Pl. Konstytucji, Waryńskiego, rondo Jazdy Polskiej, Waryńskiego, Boya, PL. Unii Lubelskiej, Marszałkowska, Pl. Konstytucji, Marszałkowska, rondo Dmowskiego, Marszałkowska, Pl. Bankowy, Senatorska pl. Zamkowy.
Dystans 25,2 km
Dzień bez Samochodu, obchodzony w Polsce od ponad piętnastu lat, ma wspomóc proekologiczne idee i zmniejszyć ilość spalin wytwarzanych przez miliony aut poruszających się po miastach. Podczas tego dnia zachęca się kierowców do rezygnacji z użytkowania samochodów przez dobę. W zamian promuje się i motywuje do korzystania z komunikacji miejskiej lub rowerów. W wielu miastach kierowcy zwolnieni są z opłat za bilety komunikacji miejskiej.
Z pewnością dziwi Was niespotykana dotychczas trasa przejazdu. Ale to specjalnie, bo wspieramy akcję WarszawaPlus. Warszawa stopniowo rozbudowuje infrastrukturę rowerową. Wciąż jednak brakuje spójnej sieci wygodnych, bezpiecznych i niedyskryminujących rowerzystów tras rowerowych. Braki te widoczne są zwłaszcza w Centrum. W Alejach Jerozolimskich, na moście Poniatowskiego i na niektórych odcinkach Marszałkowskiej, rowerzysta powinien jechać środkiem dziesięcio- lub dwunastometrowej jezdni (na lewo od buspasa). Na al. Waszyngtona, większości pozostałych części Marszałkowskiej, również ma obowiązek jazdy jezdnią o dużym natężeniu ruchu, w tym pojazdów o dużych gabarytach. Konieczne jest stworzenie wydzielonych tras rowerowych przez centrum w relacji północ-południe i wschód-zachód, które umożliwią korzystanie z roweru jako pełnoprawnego środka transportu przez wszystkich, a nie tylko „zaprawionych w boju”.
Od dwudziestu lat słyszymy o kolejnych opracowaniach, analizach i koncepcjach mających przybliżyć ten cel, jednak w terenie niemal nic się nie dzieje. Z tego powodu Warszawska Masa Krytyczna i Zielone Mazowsze organizują przejazd rowerowy w Dniu bez Samochodu.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.