Metro będzie szlifować torowiska. Czy będą utrudnienia?
Szlifowanie prewencyjne szyn i rozjazdów jest elementem regularnych prac konserwacyjnych wykonywanych w infrastrukturze torowej Metra Warszawskiego. Pozwala ono usunąć zużycia zmęczeniowe w postaci wad typu head check, wykruszeń, wybuksowań, falistości itp. pojawiające się na główkach szyn w trakcie ich eksploatacji oraz odtworzenie profilu poprzecznego główek szyn.
Szlifowanie szyn i rozjazdów odbywać się będzie wyłącznie podczas przerwy nocnej nie powodując utrudnień w ruchu pasażerskim. Zakończy się pod koniec grudnia 2017r.
Z doświadczeń w eksploatacji I linii wynika, iż odpowiednio dobrane i zastosowane zabiegi konserwacyjno-remontowe znacząco wydłużają okres żywotności nawierzchni torowej.
Regularne prowadzenie robót konserwacyjnych pozwala stosunkowo niewielkim kosztem przywrócić pierwotne właściwości szyn tj. odtworzyć odpowiedni profil poprzeczny oraz wyeliminować wady powierzchniowe w pierwszym stadium ich powstania, co biorąc pod uwagę dynamiczne obciążenie oraz specyfikę nawierzchni i ruchu pociągów w metrze ma istotne znaczenie w bezpiecznej eksploatacji.
Tego typu prace konserwacyjne przeprowadzane na torach warszawskiego metra przedłużają jego żywotność, spowalniają proces zużycia kół pociągów, a co szczególnie istotne wpływają korzystnie na komfort jazdy, zmniejszając wibracje i hałas.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.