Na Białołęce chcą metra, więcej autobusów, linii tramwajowej, poszerzenia ulic i przebudowy mostu

Sytuacja komunikacyjna na Białołęce jest fatalna. Dzielnica dusi się z powodu zbyt wielu osiedli i zbyt małej ilości przepraw. Mieszkańcy chcą debaty i zmian. Wystosowali petycję w sprawie zwołania nadzwyczajnej sesji rady m. St. Warszawy w sprawie problemów komunikacyjnych Białołęki.

Metro Centrum. Fot. Mateusz Włodarczyk / Wikipedia

Metro Centrum. Fot. Mateusz Włodarczyk / Wikipedia

Żądania mieszkańców Białołęki wywołują sprzeciw mieszkańców innych dzielnic Warszawy, którzy argumentują, że kupując tańsze mieszkania, w źle skomunikowanej dzielnicy mieli świadomość problemów, jednak atrakcyjna cena lokalu zrekompensowała im niewygody komunikacyjne. Kolejnym argumentem jest to, że budżet miejski nie jest z gumy i poprawiając infrastrukturę na Białołęce miasto zainwestuje pieniądze pierwotnie przeznaczone na rozwój innych dzielnic.

Treść petycji:                                                                                                                                            

Petycja na rzecz zwołania nadzwyczajnej sesji rady m. St. Warszawy w sprawie problemów komunikacyjnych Białołęki

Szanowna Pani Przewodnicząca,

zwracamy się z uprzejmą prośbą o zwołanie nadzwyczajnej sesji rady M. St. Warszawy w sprawie problemów komunikacyjnych dzielnicy Białołęka. Wyrażamy głębokie zaniepokojenie obecnym stanem infrastruktury i komunikacji.

W nadchodzącym roku w naszej okolicy zostaną oddane do użytku 4 duże osiedla, w tym jedno w dzielnicy Targówek przy ulicy Głębockiej. Brak możliwości poszerzenia do dwóch pasów kluczowych ulic, m.in. Skarbka z Gór, Głębockiej, Ostródzkiej i wielu innych sprawia, że już teraz tworzą się ogromne zatory i korki. Trasa Toruńska, która została niedawno przebudowana, w godzinach szczytu także stoi w gigantycznym korku. Nie wyobrażamy sobie przerzucenia całego ruchu związanego z budową stacji metra II linii w okolice urzędu dzielnicy Warszawa Targówek. Już teraz ruch w obrębie ulic Głębocka- Św. Wincentego – Młodzieńcza – Kondratowicza jest bardzo utrudniony. Dodatkowo, na obszarze Żerania regularnie powstają nowe osiedla, które docelowo mają posiadać 4-5 tysięcy mieszkań, co daje min. 10 tysięcy mieszkańców. Również budowa kolejnych osiedli na Tarchominie i Nowodworach z roku na rok przyczynia się do zwiększenia zaludnienia tego obszaru dzielnicy, co z kolei powinno być bezpośrednio powiązane z rozwojem komunikacji – szczególnie biorąc pod uwagę, iż Tarchomin, Nowodwory i Żerań w dużej mierze obsługują te same linie autobusowe – 518 i 509. W tej sytuacji celowe jest także jak najszybsze rozpoczęcie przygotowań do budowy szybkiego tramwaju pomiędzy Tarchominem i Żeraniem, który pozwalałby na dotarcie do węzłów przesiadkowych: Żerań FSO, Rondo Starzyńskiego czy stacja metra Dworzec Wileński.

Obawiamy się, że niebawem czeka nas paraliż komunikacyjny. Dlatego prosimy o włączenie pod obrady sesji tematy niżej wymienione:

  1. Budowa stacji metra na tzw. Zielonej Białołęce, nazwa robocza “Grodzisk”
  2. Wpisanie do wieloletniej prognozy finansowej inwestycji z pkt. 1
  3. Zwiększenie częstotliwości kursowania linii autobusowych 518 i 509.
  4. Przebudowa i poszerzenie ciągu ulic Głębocka – Św. Wincentego do dwóch pasów z wytyczeniem buspasa.
  5. Przekształcenie linii 326 z okresowej w linię zwykłą
  6. Utworzenie linii ekspresowej z Osiedla Regaty i Zielona Dolina do najbliższej stacji metra.
  7. Wybudowanie linii tramwajowej łączącej Zieloną Białołękę z Bródnem w ciągu kolejnych 5 lat w rezerwie TOGU
  8. Wybudowanie linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej (pomiędzy Żeraniem i Tarchominem) i stworzenie szybkiego tramwaju do węzłów przesiadkowych: Żerań FSO, Rondo Starzyńskiego czy stacja metra Dworzec Wileński..
  9. Budowa trasy mostu północnego wraz z planowaną linią tramwajową na przełomie kolejnych 5-10 lat.
  10. Przebudowa ulic na Zielonej Białołęce umożliwiająca wprowadzenie nowych linii autobusowych.
  11. Utworzenie dużej pętli autobusowej na Zielonej Białołęce.
  12. Obniżenie klasy Trasy Olszynki Grochowskiej do lokalnej drogi i budowa jednej jezdni w ciągu kolejnych lat.
  13. Modernizacja ulic Kąty Grodziskie i Lewandów.
  14. Przebudowa zjazdu z Mostu Północnego w kierunku Świderskiej.
  15. Przebudowa mostu przy skrzyżowaniu ulic Zdziarskiej i Kątów Grodziskich.

Wyrażamy również zaniepokojenie sytuacją w ratuszu naszej dzielnicy, ciągłą walką o władzę, zrywanymi sesjami, których konsekwencją jest opóźnianie realizacji inwestycji. Zwracamy się jeszcze raz z ogromną prośbą do Rady Miasta Stołecznego Warszawy o zwołanie sesji nadzwyczajnej w ciągu miesiąca od wpłynięcia petycji. Prosimy o zwołanie sesji w godzinach popołudniowych, tak aby jak najwięcej mieszkańców mogło w niej uczestniczyć. Nie możemy dłużej biernie przyglądać się temu, jak niewiele zmienia się w zakresie poprawy infrastruktury wschodniej części dzielnicy Białołęka.

Nadmieniamy, iż Ratusz 2 lata temu odrzucił petycję z 11,5 tys. głosów poparcia mieszkańców za wybudowaniem stacji metra na Białołęce.

Biorąc pod uwagę powyższe fakty, bardzo prosimy o przychylne rozpatrzenie naszej prośby.

 

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]