Nowe linie tramwajów w Warszawie. Linii na Gocław brak

Fot. Tramwaje Warszawskie

Fot. Tramwaje Warszawskie

Tramwaje Warszawskie będą chciały pozyskać fundusze unijne na budowę nowych tras do Wilanowa i Dworca Zachodniego. Wilanów to obecnie priorytet na liście spółki. Będzie to trasa z Pola Mokotowskiego do Al. Rzeczpospolitej. Do tego należy doliczyć budowę zajezdni oraz sfinansowanie zakupu 30 nowych pojazdów.

Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, mówi, że z zajezdnią może być problem, ponieważ na Annopolu budowę mogą wstrzymywać roszczenia spadkobierców właścicieli działek wywłaszczonych dekretem Bieruta. Miasto ma zamiar rozpocząć budowę i równolegle z tym prowadzić negocjacje. Druga inwestycja to budowa trzech tras: od pętli Tarchomin Kościelny do pętli Winnica przy planowanym skrzyżowaniu przedłużonej ul. Światowida z Modlińską, Służewiec – Metro Wilanowska i Grójecka – Dworzec Zachodni przez ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

To tyle jeżeli chodzi o fundusze unijne i plany ich wykorzystania. Tramwaje Warszawskie pozostałe projekty będą musiały wykonać we własnym zakresie, a jest ich dwa. Pierwszy to modernizacja 2,5 km linii Wiatraczna-Gocławek oraz przedłużenie ich do ronda Marsa. Ostatni projekt to budowa półtorakilometrowego odcinka wzdłuż Pola Mokotowskiego przy ul. Rostafińskich.

W żadnym planie nie zostały ujęte roszczenia mieszkańców o linię na Gocław. Ratusz wykonywał kiedyś plany i ekspertyzy, ale ostatecznie do inwestycji nie przystąpiono.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.