Ogromny protest na krajowej „siódemce”. Objazdy, utrudnienia w ruchu

O godzinie 15.00 w miejscowości Rembertów na drodze krajowej nr 7 rozpoczął się protest mieszkańców, którzy sprzeciwiają się zaproponowanym przebiegom Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50) i nowej linii kolejowej nr 88 (Centralny Port Komunikacyjny – Warka) – informuje Grojec24.net.

Fot. SW / Grojec24.net

Policja wyznaczyła objazdy. Ruch pojazdów zostanie przekierowany:

– z trasy S-7 węzłem na Grójec, w drogę w DK-50 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 722 (Rondo Honorowych Dawców Krwi w Grójcu); w miejscowości Łoś dalej drogą wojewódzką nr 876 do Tarczyna, gdzie dojedziemy do trasy S-7.

– w Tarczynie – DW876 w kierunku miejscowości Łoś, a następnie DW-722 w kierunku Grójca.

Udostępnione materiały na etapie studium korytarzowego (2019) wskazywały na najkorzystniejszy przebieg wariantu korytarza Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej A50 na odcinku autostrada A2 (CPK) – Góra Kalwaria – A2 Mińsk Mazowiecki, który nie obejmował gminy Grójec (węzeł Tarczyn Południe)

Przedstawiona na kolejnym etapie w ramach STEŚ (spotkania informacyjne) lokalizacja przebiegu tras i węzłów na przecięciu z S7 > A50 przecinająca głęboko na południe gminę Grójec w jej części na północ od miasta Grójec to niespodziewana i nie konsultowana społecznie zmiana z mieszkańcami Gminy Grójec.

Tak przeprowadzone korekty wzbudziły zdecydowany sprzeciw mieszkańców północnej części Gmin Grójec i Pniewy oraz południowej części Gminy Tarczyn którzy nie akceptują żadnego z 3 zaproponowanych wariantów i lokalizacji węzłów na przecięciu z S7 (wariant 1 – węzeł Kopana oraz wariant 2 i 3 – węzeł Podole)

W piątek, 31 marca w godzinach od 15.00 do 18.00 na trasie S7 na przejściu dla pieszych w Rembertowie w Gminie Tarczyn odbędzie się drugi już protest przeciwko proponowanemu węzłowi A50 z S7 na Podolu bądź w Kopanej, którego NIGDY nie miało być w żadnej z miejscowości. Takie usytuowanie węzła z sugestią ich dalszego przebiegu obniżą jakość życia mieszkańców, wartość nieruchomości spowodują straty w gospodarstwach rolno-sadowniczych oraz poważnie zaingerują w Obszar Chronionego Krajobrazu „Doliny Rzeki Jeziorki”. Mieszkańcy będą protestować przeciwko inwestycji, którą zostali zaskoczeni w lutym br.

„Mówimy zdecydowanie NIE chaotycznemu planowaniu. Jako mieszkańcy zostaliśmy zaskoczeni zaproponowanymi wariantami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, ponieważ jeszcze w 2019 GDDKiA stworzyło 4 warianty korytarzy drogowych i w żadnym z nich przebieg przez Gminę Grójec nie był brany pod uwagę. GDDKiA rozszerzyła korytarz o kilka km na południe bez żadnych konsultacji i poprowadziła wszystkie 3 warianty autostrady A50 przez tereny, które pierwotnie nie były brane pod uwagę i analizowane. Chcemy wiedzieć, co takiego się wydarzyło w tym czasie, że autostrada A50 nagle została przesunięta do Gminy Grójec?” pyta Marta Gos, Przewodnicząca Koła Gospodyń Wiejskich w Lesznowoli.

Marlena Huszczak, Członek Zarządu Stowarzyszenia „Czysta Gmina” dodaje: „Nie jesteśmy przeciwko rozwojowi i inwestycjom w infrastrukturę, ale zdecydowanie nie mogą one być robione tak chaotycznie i bez poszanowania wcześniej zrobionych planów. Nasz teren NIGDY nie miał być objęty takimi uciążliwymi inwestycjami, jak autostrada. Mówi się nam, że nie można wykorzystać istniejących rozwiązań drogowych i ich zmodernizować ze względu na istniejącą zabudowę przy tych drogach, ale bez zmrużenia oka wytycza się wariant, który na około 2 kilometrach w Gminie Grójec wymaga wyburzenia 30 budynków i 4 zakładów pracy. Gdzie jest sens i logika psucia kolejnych terenów, na dodatek używając z gruntu fałszywych argumentów?”

„Zasoby przyrodnicze w Obszarze Chronionym Doliny Rzeki Jeziorki są niezwykle bogate. W wodach Jeziorki żyje ponad 20 gatunków ryb, mamy też bogactwo gatunków zwietrzą, min, łosie, które ostatnio się mocno rozgościły w naszej okolicy oraz ponad 100 gatunków ptaków, w tym 8 ściśle chronionych. Teren na południe od Warszawy jest już poszatkowany drogami, wprowadzenie dodatkowej i tak potężnej arterii uniemożliwi swobodną migrację zwierząt, a w konsekwencji ich wymieranie, o negatywnym wpływie spalin na przyrodę nie wspominając. Ta inwestycją bezpowrotnie zniszczy to co staramy się chronić od lat.” podkreśla Bronisław Nawrocki ze Stowarzyszenie na rzecz obrony Obszaru Chronionego Krajobrazu Dolina Rzeki Jeziorki.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]