Przełomowa decyzja dla mieszkańców Mazowsza! Jest zielone światło dla Puławskiej Bis! Podpisano umowy!
17 sierpnia 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wziął udział w podpisaniu umów na projekty i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca, tzw. Puławskiej Bis.
„Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy” – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Budowa południowego wylotu trasy S7 z Warszawy do Grójca jest jedną z kluczowych inwestycji dla układu komunikacyjnego stolicy, która znaczącą ułatwi dojazd do południowych przedmieść i regionów Mazowsza (Piaseczna, Radomia). Jest to też jeden z ostatnich brakujących odcinków ekspresowego połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem.
„Rozbudowa trasy S7 na odcinku od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca to bardzo ważna inwestycja dla całego województwa, dla Warszawy, a w szczególności dla południowego Mazowsza. Wszyscy, którzy podróżują z południa do Warszawy i z Warszawy na południe doskonale wiedzą, jak wygląda podróż starym odcinkiem siódemki, szczególnie w okolicy Wólki Kossowskiej, gdzie częste są światła, trasa się korkuje, a ruch jest spowolniony. Dzięki tej inwestycji, szczególnie wybudowaniu odcinka trasy S7 częściowo w nowym śladzie, podróż w kierunku południowym i z tego kierunku, stanie się komfortowa i bezpieczna dla wszystkich podróżujących. Po zakończeniu budowy tego odcinka droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna” – powiedział obecny na konferencji wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221,4 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.
Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK nr 7.
Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.
Wszystkie odcinki mają powstać w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy, z wyłączeniem miesięcy zimowych. Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.