Ruszyła akcja #DalejOtwarte. Restauracje toczą nierówną walkę z kryzysem. Wskaż, które potrzebują pomocy

Ponad 6400 restauracji spośród 8000, które rozpoczęły współpracę z Pyszne.pl z początkiem marca pozostaje dalej otwartych w serwisie. Restauratorzy toczą nierówną walkę z kryzysem, koncentrując siły na sprzedaży z dowozem do klienta. Akcja #DalejOtwarte ma pokazać ich walkę, ale również ma na celu zmotywować lokalną społeczność do wskazania, którzy z nich potrzebują pomocy.

Fot. Materiały prasowe

Większość restauracji zorganizowało burzę mózgów, która błyskawicznie zaowocowała modyfikacją modelu sprzedaży. W związku z tym, że metoda tradycyjna nie jest możliwa, należało sięgnąć po alternatywę. Poza funkcjonowaniem m.in. w serwisie Pyszne.pl, restauratorzy rozpoczęli działalność, przyjmując zamówienia na prowadzonych przez siebie stronach internetowych. Przejście na tryb zdalny wymagało odbycia licznych szkoleń, zarówno dla personelu, jak i dla kurierów, którzy dbają o dostawę produktu, przestrzegając obowiązujących wytycznych i norm bezpieczeństwa.

„Sytuacja zastała nas w trakcie przygotowań do 7. urodzin.” – opowiada  Małgorzata Ciszkowska, manager lubianej warszawskiej restauracji Mąka i Woda. Restauracja błyskawicznie zarejestrowała się w kilku serwisach do zamawiania jedzenia online, uruchomiła też własne dostawy. „Ciepłe dania dowozimy w wyznaczone dni do z góry ustalonych dzielnic, czasem nawet bardzo odległych, jeśli zbierze się grono chętnych. Zrzeszamy ludzi na wydarzeniach online i pozwalamy im sugerować najlepsze dla nich terminy” – dodaje Małgorzata Ciszkowska.

Niektóre pozycje z menu trzeba było usunąć i dostosować je do sprzedaży na wynos.
W menu pojawiły się dania i przekąski dotąd nieoferowane, między innymi: świeże wypieki, gotowe marynaty, sosy i półprodukty do samodzielnego wykonania w domu.

Zadbano również o udogodnienia logistyczne, oferując nową opcję „abonamentu”, czyli codziennego dowozu dania dnia pod wskazany przez klienta adres.

 „Wpadliśmy na pomysł, jak zapewnić w dowozie smak, który nasi Goście znają z restauracji. Danie takie jak pasta czy pizza bronią się w dostawie, ale najlepiej smakują świeżo przygotowane. Dlatego stworzyliśmy zestawy „DIY – zrób to sam”. Pakujemy na przykład oddzielnie świeży makaron do ugotowania w domu, do tego w osobnym słoiczku sos, a w kolejnym parmezan. Nasi Goście chętnie kupują też półprodukty do własnoręcznego przygotowania pizzy – ciasto, sos i inne składniki na wierzch. Na weekend proponujemy zestawy, obejmujące wypiekane na miejscu pieczywo i składniki do przygotowania kilku dań w domu.” – mówi Małgorzata Ciszkowska z Mąka i Woda.

Fot. Materiały prasowe

Jak pomóc? Jak zjeść smacznie?

W ramach obowiązujących obostrzeń restauracje funkcjonują dzięki zamówieniom na dowóz lub na wynos. Wiele z nich informuje na swoich stronach lub w mediach społecznościowych o możliwych sposobach złożenia zamówienia. Przeważająca część dotychczas działających restauracji jest dostępna w popularnych serwisach do zamawiania jedzenia online.

„W ciągu ostatnich trzech tygodni zgłosiło się do nas prawie tysiąc nowych restauracji. Wiemy, że restauracje pilnie potrzebują teraz dodatkowych zamówień i robimy wszystko,  aby uruchomić je w systemie jak najszybciej. Znieśliśmy prowizję za zamówienia z odbiorem osobistym w restauracji, a na prośbę restauracji możemy także wstrzymać się z pobieraniem pozostałych prowizji, aż sytuacja się poprawi.” – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Oprócz tego część restauracji wprowadziło w ostatnich dniach vouchery, które sprawdzają się zwłaszcza teraz, gdy nie ma możliwości swobodnego poruszania się, a co za tym idzie – osobistego stawienia się w lokalu.

Na rzecz restauracji możemy też zadziałać przekazując swoim znajomym informacje o restauracjach, które potrzebują wsparcia. Na Instagramie i Facebooku popularność zdobywa zainicjowana przez Pyszne.pl akcja #DalejOtwarte. Jej ideą jej wspieranie restauracji, które – choć za zamkniętymi drzwiami – cały czas działają i przyjmują zamówienia.

Każdy, kto chciałby wesprzeć swoją ulubioną restaurację i po zakończeniu obostrzeń móc ponownie odwiedzić wybrany lokal, może włączyć się w zaplanowaną akcję, informując o niej swoich znajomych i bliskich.

„Znaleźliśmy się w bezprecedensowej sytuacji  – my jako ludzie i my jako biznesy. Dlatego szczególnie ważnym jest, by się wspierać i wspomagać także lokalne przedsięwzięcia. Jeśli idziemy z domu na zakupy, może – zamiast w dużym sklepie – lepiej kupić chleb w małej, okolicznej piekarni albo coś słodkiego w ulubionej cukierni, która wciąż sprzedaje rzeczy na wynos? Lub, zamiast samodzielnie przygotowywać obiad, raz w tygodniu zamówić sobie coś na wynos z knajpy, za którą tęsknimy?  Tym sposobem nie tylko dostarczymy sobie namiastki wyjścia do restauracji, ale także realnie wspomożemy w trudniejszym momencie lokal, który chętnie odwiedzaliśmy.” – mówi dziennikarka kulinarna Małgosia Minta, która od samego początku kryzysu na swoim blogu Minta Eats i w innych kanałach internetowych oraz prasie zachęca do wspierania restauracji.

Napiszcie w komentarzu, które restauracje z Warszawy są #DalejOtwarte i czekają
na zamówienia, chętnie dodamy je do naszej listy!

Oto restauracje, z których można dalej zamawiać m.in. na Pyszne.pl:

  • Mąka i Woda
  • Tel Aviv Urban Food
  • Beirut/Kraken
  • Krowarzywa
  • Umi Ramen
  • Deda’s Chinkali
  • Dziki Ryż
  • Shrimp House
  • Kiełba w Gębie
  • Leonardo Verde
  • Przystanek Koło
  • The Mexican
  • Bar Mleczny Maślanka
  • Pizzeria na Dickensa
  • Lemongrass

Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c