Skrzyżowanie w samym centrum bez planu organizacji ruchu?
Fanpage Floriańska 6 podniósł bardzo ciekawą kwestię. Otóż w sercu Warszawy odbywa się remont skrzyżowania jednak planów na organizacje ruchu po jego zakończeniu brak. Do kwestii odniósł się Zarząd Dróg Miejskich.
„Na zdjęciu przesłanym przez użytkownika widać zaawansowanie prac na skrzyżowaniu Jagiellońska+Solidarności. Jak już pisaliśmy inwestor Tramwaje Warszawskie nie dysponuje zdaniem F6 spójną stałą organizacją ruchu dla skrzyżowania, która mogłaby zostać wprowadzona po zakończeniu prac. Na dzisiaj zdaniem F6 istnieją 2 stałe organizacje ruchu: 1) tzw. projekt zastępczy tylko dla fragmentu skrzyżowania (zatwierdzony, niewprowadzony) oraz 2) obowiązująca stała organizacja ruchu sprzed rozpoczęcia budowy II linii metra, która obejmuje m.in. południowe i północne odcinki ul Jagiellońskiej przed skrzyżowaniem z dwoma pasami ruchu. Tramwaje Warszawskie i Zarząd Dróg Miejskich Warszawa nie zaprzeczają. Wniosek jest taki, że potrzebne jest sporządzenie, zaopiniowanie i zatwierdzenie kolejnej nowej stałej organizacji ruchu dla skrzyżowania. Będziemy przyglądać się sprawie. Mamy nadzieję, że instynkt samozachowawczy nie pozwoli osobom odpowiedzialnym na próbowanie wprowadzenia nowej organizacji ruchu, w tym dodatkowego pasa ruchu przed 2 przejściami dla pieszych przy placówce edukacyjnej, bez prawidłowo przygotowanej, zaopiniowanej i zatwierdzonej dokumentacji” – pisze Floriańska 6
Pod postem wypowiedział się Zarząd Dróg Miejskich:
„Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani informacją dotyczącą tego, jaki projekt organizacji ruchu obowiązuje w tym miejscu, można ją uzyskać u Inżyniera Ruchu, który zatwierdza wszystkie projekty”.
Jednakże jak wskazuje Floriańska 6 zatwierdzony projekt organizacji ruchu nie obejmuje kluczowych części skrzyżowania:
„Zarząd Dróg Miejskich Warszawa PS. Poniżej zamieszczamy zatwierdzony projekt organizacji ruchu dla skrzyżowania Jagiellońska+Solidarności,który przesłaliście do jednego z mieszkańców dn. 1.07.2016. Jest to fragment opublikowanego w całości dn. 22.07.2016 przez F6 zatwierdzonego projektu (tzw. zastępczego) stałej organizacji ruchu. Problem w tym, że zatwierdzony obszar został zaznaczony żółtą przerywaną linią i nie obejmuje kluczowych części skrzyżowania. Jeżeli zatem na podstawie tego projektu, ktoś zechce wprowadzać nową organizację ruchu na skrzyżowaniu, to musi się liczyć z konsekwencjami.” – odpowiada Floriańska 6
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.