Tak będą wyglądały Aleje Jerozolimskie. ZDM opisuje szczegóły

ZDM rozstrzygnął przetarg na zaprojektowanie przebudowy Al. Jerozolimskich – od ronda Czterdziestolatka do ronda de Gaulle’a i dalej do wjazdu na wiadukt mostu Poniatowskiego. Zwycięzcą została katowicka firma Meritum Projekt. Zobaczcie, co zmieni się na głównej ulicy Warszawy.

Fot. ZDM

Co się zmieni? ZDM opublikował poszczególne zmiany. Oto, na co najbardziej zwracają uwagę drogowcy.

  • Przystanki tramwajowe

ZDM dostrzegł problem głównie w godzinach szczytu. Gdy pasażerów jest więcej, z trudem mieszczą się przy barierkach lub stoją tuż przy torach. Według drogowców to duże ryzyko zahaczenia o jadący tramwaj. Po zmianach ma wzrosnąć bezpieczeństwo, bo przystanki będą szersze.

  • Przesiadki

By przesiąść się z pojazdu szynowego na kołowy, dwa razy trzeba pokonać schody po kilkanaście stopni każde. Dla osób starszych, niepełnosprawnych i rodziców z wózkami to czasem duży kłopot. Po drugie – odległości. Największą muszą przemierzyć ci, którzy środek transportu chcą zmienić w rejonie ronda de Gaulle’a. Z przystanku „Muzeum Narodowe 05” na przystanek „Muzeum Narodowe 01” mają aż 260 m. W Alejach po przebudowie przesiadki mają być znacznie wygodniejsze.

  • Kolej podmiejska

Najdłuższą drogę z przystanku tramwajowego na rondzie de Gaulle’a „Muzeum Narodowe 01”, mają osoby, które idą na pociąg. Aby dostać się na stację PKP Powiśle, muszą przejść pół kilometra. Trochę mniejsza, ale i tak spora odległość jest z pozostałych przystanków w tym rejonie. Nowe Aleje staną się pod tym względem znacznie bardziej komfortowe (także dlatego, że w bliskim sąsiedztwie ronda kolejarze planują utworzyć nową stację Nowy Świat).

  • Przejścia dla pieszych

Problem odczuwalny najbardziej w rejonie ronda Dmowskiego. Wszyscy znają problem pokonania wchodzenia do podziemi, problemy mają jednak najbardziej niepełnosprawni. Na wysokości ulic Pankiewicza i Brackiej czy przy stacji PKP Powiśle powstaną zebry

  • Chodniki

Północna i południowa strona Alej Jerozolimskich ma być przyjazna dla pieszych, którzy korzystać mają z całej szerokości chodnika

  • Infrastruktura rowerowa

Po zmianach rowerzyści zyskają ścieżki po obu stronach arterii.

  • Zieleń

Przebudowa ma sprawić, że śródmiejski spacer będzie przyjemniejszy w lato. „Dzięki drzewom ulica będzie lepsza – nabierze wielkomiejskiego wyglądu, jakim charakteryzują się reprezentacyjne ulice zachodnioeuropejskich metropolii” – pisze ZDM.

Drogowcy jednak mylą się w tej kwestii. W większości starych europejskich miast nie ma ani dróg dla rowerów ani też zieleni. Warszawa była przeprojektowana po wojnie. Większość europejskich stolic nie było tak zniszczonych w związku z czym ich charakter pozostał niezmienny od wieków – nie ma gdzie wprowadzić zmian. Przykładem jest choćby centrum Paryża lub Oxford Street czy Regent Street w Londynie. Przy okazji przebudowy należałoby też pozbyć się bazgrołów. Rozumiemy, że to sprawa mieszkańców, ale również sprawą mieszkańców jest płacenie podatków, z których elewacje czy pomazane przystanki są utrzymywane.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c