Tak powinno wyglądać podejście wszystkich kierowców do niepełnosprawnych. Można?
ZTM dostało pochwałę za podejście kierowcy linii 103. Jak pisze pasażerka, prowadzący przywrócił jej wiarę w ludzi.
„W dobie złych doświadczeń, nerwów i krytyki wszystkiego i wszystkich, chciałabym sięgnąć po zdawałoby się relikt przeszłości i złożyć pochwałę” – napisała do Zarządu Transportu Miejskiego pasażerka warszawskiej komunikacji. Pasażerka chwali kierowcę, który wykazał się wyjątkową empatią do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.
„Pan kierowca bardzo zwrócił moją uwagę i przywrócił wiarę w ludzi” – Opisuje sytuację, która miała miejsce kilka dni temu – „Na przystanku autobusowym czekała osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim. Pan wysiadł, przywitał niepełnosprawną uśmiechem, otworzył podest, wprowadził ją do środka, zapytał czy wszystko w porządku oraz na jakim przystanku wysiada” – relacjonuje dalej pasażerka.
„Dla każdego kierowcy jednym z najważniejszym obowiązków jest dbanie o bezpieczeństwo pasażerów. A wzajemna życzliwość (…) to zachowania pożądane nie tylko w komunikacji miejskiej.
Jest nam niezmiernie miło, że mieszkańcy Warszawy doceniają zachowania kierowców miejskich autobusów, którzy udzielają pomocy innym” – pisze ZTM.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.