To wyprowadza z równowagi klientów na zakupach. Ciebie też?

Zadowolenie klientów ze sklepów, zarówno stacjonarnych jak i internetowych, znacząco spadło w ostatnim roku. Wiadomościhandlowe.pl cytują ciekawy raport. Według „Global Shopper Study” firmy Zebra Technologies, w 2024 roku tylko 76 procent europejskich konsumentów deklarowało satysfakcję z zakupów, podczas gdy rok wcześniej było to aż 85 procent. Światowy wskaźnik zadowolenia utrzymuje się nieco wyżej – na poziomie 81 procent.

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce

Problem z obsługą klienta

Jedną z najbardziej frustrujących sytuacji podczas zakupów jest trudność w znalezieniu pracownika sklepu, gdy jest potrzebny – problem ten zgłasza aż 69 procent europejskich kupujących. Sytuacja jest na tyle poważna, że co piąty klient opuszcza sklep bez dokonania zakupów właśnie z powodu braku wsparcia ze strony personelu. Co ciekawe, problem dostrzegają również sami sprzedawcy – 84 procent z nich przyznaje, że ma trudności ze znalezieniem pomocy lub wsparciem w odpowiednim momencie.

Kasy samoobsługowe – przydatne, ale jest ich za mało

Mimo że 73 procent europejskich klientów docenia obecność kas samoobsługowych w sklepach, to jednocześnie 67 procent narzeka na ich niedostateczną liczbę. Ten paradoks pokazuje, że choć sklepy inwestują w nowoczesne rozwiązania, wciąż nie nadążają za potrzebami konsumentów.

Braki w asortymencie i obawy o bezpieczeństwo

Poważnym problemem okazuje się również dostępność produktów. Ponad połowa kupujących (52 procent w Europie i 57 procent na świecie) wychodzi ze sklepu z pustymi rękami, nie znajdując poszukiwanych towarów na półkach.

Niepokój budzą także kwestie bezpieczeństwa – 71 procent europejskich konsumentów martwi się poziomem kradzieży i przestępczości w sklepach. Co więcej, 73 procent kupujących w Europie obawia się, że sklepy mogą podnieść ceny, aby zrekompensować straty wynikające z rosnącej liczby kradzieży.

Wpływ inflacji na zachowania konsumentów

W obecnej sytuacji gospodarczej ponad 75 procent kupujących wyraża obawy, że inflacja zmusi ich do ograniczenia wydatków, zarówno na produkty pierwszej potrzeby, jak i dodatkowe zakupy. Ten trend może dodatkowo wpłynąć na już i tak malejące zadowolenie klientów ze sklepów.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl