Tramwaje Warszawskie bez banerów reklamowych
Ostatnio wiele jest projektów uzmysławiających w jaki sposób banery wpływają na estetykę przestrzeni publicznych. Nie tak dawno temu pokazywaliśmy nawet projekt „Śmieci na Wysokościach”, który pokazuje, jak wyglądałoby miasto bez reklam.
Są już pierwsze eklektyk prac organizacji. Wojciech Bartelski, wiceprezes Tramwajów Warszawskich i były burmistrz Śródmieścia poinformował, że wydał polecenie rozwiązania umów z reklamodawcami, którzy wieszają banery na tablicach podlegających spółce. Jest ich w sumie około 20. Znikną w połowie tego roku. Spółka uszczupli swoje wpływy o 100 000 zł rocznie, ale nie odbije się to na kosztach biletów. Jak twierdzi Wojciech Bartelski, trzeba z tym walczyć i dawać przykład, a najlepiej jest robić to, gdy zacznie się od siebie.
Jak się okazuje nie tylko billboardy są problemem. W Warszawie jest ponad 21 000 nośników reklam z czego tylko 6 000 to banery.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.