Tu zrobisz najtańsze zakupy. Rożnica w świątecznym koszyku wynosi 56 zł!

Specjaliści ASM Sales Force Agency zrobili zakupy w najpopularniejszych sklepach. Okazało się, że dyskonty wcale nie są najtańsze.

Zdjęcie poglądowe. Fot. Pixabay

Eksperci ASM Sales Force Agency po raz dziewiąty przeprowadzili badanie cen przykładowego koszyka zakupowego, czyli zestawienie najpopularniejszych produktów FMCG kupowanych przez Polaków.

Specjaliści utworzyli przykładowy koszyk z nabiałem, mięsem i wędliną, napojami, dodatkami, słodyczami, chemią domową, kosmetykami, alkoholami i innymi najpotrzebniejszymi produktami. Badanie zostało przeprowadzone pod koniec listopada, kiedy to zaczynają się intensywne przygotowania do świąt. Okazało się, że dyskonty wcale nie były najtańsze, a różnica pomiędzy zakupami w najdroższym, a najtańszym sklepem wyniosła 55,96 zł.

„Tylko w trzech sklepach (pomijając kanał e-grocery) cena badanego koszyka była wyższa niż wartość koszyka uśrednionego. W październiku było ich aż pięć. W listopadzie większość sklepów okazała się tańsza niż wartość średnia. Najdroższy ze stacjonarnych sklepów był tym razem E.Leclerc (236,02 zł), a najtańszy ponownie Auchan (z 206,2 zł o 7,68 zł tańszy wobec własnego wyniku miesiąc wcześniej). Z kolei najdroższy w październiku sklep stacjonarny – Makro, w listopadzie okazał się trzecim najtańszym” – pisze ASM Sales Force Agency.

Koszt zakupów w poszczególnych sklepach
Średnia wartość – 228,10 zł
  • Auchan – 206,21
  • Kaufland – 221,88
  • Makro – 223 zł
  • Biedronka – 223,03 zł
  • Tesco – 223,05 zł
  • Carrefour – 223,71 zł
  • Intermarche – 227,79 zł
  • Selgros – 229,83 zł
  • Lidl – 232,39 zł
  • E.Leclerc – 236,02 zł
  • E-grocery – 262,17 zł

Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.