W tych sklepach nie zrobisz zakupów bez maseczki. Odmówią Ci obsługi
Zgodnie z prawem, od 7 sierpnia istnieje powszechny obowiązek zakrywania ust i nosa we wszystkich miejscach publicznych oprócz otwartej przestrzeni. Niektóre sklepy określiły się jasno: bez maseczki klient nie zostanie obsłużony.
Od 7 sierpnia obowiązek zasłaniania twarzy nie dotyczy tylko dzieci do 4 roku życia i osoby, które nie mogą zakrywać nosa i ust z powodu np. całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, a także niepełnosprawności intelektualnej. Wszyscy pozostali musza nosić maseczki, przyłbicę lub innych przedmiot zasłaniający usta i nos.
Niektóre sklepy wyraziły się jasno. Deklarację, że klienci bez maseczki nie zostaną obsłużeni opublikowała IKEA. „Zasłanianie ust i nosa na terenie sklepu IKEA jest obowiązkowe. Osoby nie stosujące się do tego wymogu, poza osobami zwolnionymi na mocy obowiązujących przepisów prawa, nie będą obsługiwane. Dbajmy o siebie nawzajem!” – napisała IKEA. Stacja TVN24 zapytała o zdanie inne sieci handlowe. Biedronka zapewniła, że pracownicy wiedzą o nowych przepisach i uczulają klientów na tę kwestię. Tesco odpowiedziało, że pracownicy będą reagowali na nieprzestrzeganie obowiązku i mają prawo odmówić obsługi. Podobnej odpowiedzi udzieliło Aldi.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni dziennikarz IT i recenzent programów i gier komputerowych. Kocha Warszawę, książki i kino.