Wspólny bilet aglomeracji warszawkiej ZTM i Kolei Mazowieckich przez kolejne 4 lata!

Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie podpisały kolejną umowę o współpracy w ramach wspólnego biletu. Co ważne, po raz pierwszy umowa została zawarta aż na cztery lata. Dzięki temu pasażerowie będą mieli pewność, że ta oferta taryfowa będzie stabilna i trwała.

dsc_4370

fot. Podpisanie porozumienia o wspólnym bilecie w aglomeracji warszawskiej.Fot. R.Motyl

Kolej ma potencjał i warto go wykorzystywać. Warszawa postawiła na szyny już kilkanaście lat temu i dziś trudno już sobie wyobrazić podróżowanie po aglomeracji bez wspólnego biletu i współpracy z Kolejami Mazowieckimi. W obrębie aglomeracji warszawskiej prawie 49 proc. pasażerów korzysta z biletów ZTM przy przejazdach pociągami KM – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Pierwsza umowa z Kolejami Mazowieckimi została zawarta w 2005 r. i dotyczyła jedynie odcinka pomiędzy Warszawa Wschodnią a Ursusem. Obecnie ze Wspólnego Biletu mogą już korzystać mieszkańcy kilkudziesięciu miejscowości na obszarze ograniczonym stacjami Sulejówek Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek i Legionowo Piaski oraz Zagościniec.

To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich mieszkańców Mazowsza korzystających na co dzień z komunikacji kolejowej, autobusowej i tramwajowej. Wspólny Bilet to nie tylko atrakcyjniejsza oferta cenowa ale przede wszystkim mniej dokumentów – zamiast dwóch biletów mamy jeden. Cieszę się, że wieloletnia współpraca Kolei Mazowieckich i Zarządu Transportu Miejskiego pozwoliła na wypracowanie długoterminowej oferty dla osób dojeżdżających do pracy w Warszawie – dodaje Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

Po raz pierwszy umowa została zawarta na cztery lata. Jednostką rozliczeniową, tak jak w latach ubiegłych, jest pociągokilometr. Za każdy pociągokilometr w roku 2016 ZTM będzie płacił KM 26,39 zł netto. W 2017 r. stawka wzrośnie do 27,31 zł netto. W 2018 stawka wyniesie 28,21 zł, a w 2019 r. 29,11 zł netto.

– To kolejny etap współpracy oraz integracji komunikacji miejskiej i kolejowej – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM. – Zawarcie umowy wieloletniej daje nam gwarancję współpracy w dłuższym horyzoncie czasowym. Dla pasażerów zaś będzie to zapewnienie stabilności wspólnego biletu w aglomeracji warszawskiej. Umowa obejmuje obszar wszystkich gmin partnerskich, z którymi mamy zawarte porozumienia.

W 2016 r. KM na całym obszarze wspólnego biletu wykonają ponad 5,3 mln pociągokilometrów. W kolejnych latach wielkość pracy przewozowej, będzie zależała od harmonogramu modernizacji linii i stopniowego zwiększania oferty przewozowej przez KM.

Długoletnia umowa to nie tylko dowód zaufania pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Zarządem Transportu Miejskiego i Warszawską Koleją Dojazdową, ale przede wszystkim gest w kierunku pasażerów. Ciszę się, że z dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą to ważne dla regionu porozumienie znów korzystają także mieszkańcy powiatu wołomińskiego – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

Nowoczesny tabor, który spółka Koleje Mazowieckie stopniowo wdraża do eksploatacji, a także tabor zmodernizowany pozwala na stałe podnoszenie standardów świadczonych usług przewozowych, a tym samym – lepszą realizację umowy w zakresie wspólnego biletu. W grudniu 2015 r. Koleje Mazowieckie podpisały umowę na naprawy z modernizacją 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych, a już na początku 2016 roku do eksploatacji zostaną wdrożone wagony piętrowe produkcji Pesy. Niebawem do parku taborowego dołączą kolejne dwa szynobusy, które obsługują połączenia na liniach niezelektryfikowanych.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c