Wygląda jak ufo, ma 650 ton, 100 metrów szerokości i 6,4 wysokości. Ogromna Maria w drodze do metra
Po wydrążeniu tuneli odcinka centralnego II linii metra tarcze o masie 650 ton, długości 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda podzielone zostały na elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej. Od marca nocami kolejne elementy tarczy TBM przewożone są transportem specjalnym na plac budowy stacji Trocka.
- Fot. Metro Warszawa
- Fot. Metro Warszawa
- Fot. Metro Warszawa
Dzisiejszej nocy przewiezione zostały elementy napędu tarczy oraz głowica skrawająca. Wcześniej na plac na budowy metra dojechały multicary. Kolejnymi transportami dojadą osłony i przenośnik śrubowy. W kwietniu tę samą drogę pokona TBM Anna.
Na placu budowy rozpocznie się montaż tarcz. Obie tarcze w wakacje rozpoczną drążenie tuneli ze stacji Trocka w kierunku Dworca Wileńskiego.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.