Zielona fala dla tramwajów już tam działa! Wsiadasz i jedziesz!

Zielona fala dla tramwajów między Dworcem Centralnym a GUS już działa. Przyśpieszą tramwaje aż czterech linii! Tramwaje Warszawskie tłumaczą na cym to polega.

Fot. Warszawa w Pigułce

Pasażerowie oszczędzą nawet dwie minuty. Zielona fala działa na 1,5 km trasy na Alei Niepodległości. Tramwaje przejadą szybciej przez pięć skrzyżowań – przy Koszykowej, Nowowiejskiej, Trasie Łazienkowskiej, Nowogrodzkiej i przy Rondzie Czterdziestolatka.

Jak to działa?

Skrócenie czasów przejazdu tramwajów to zasługa nowoczesnych programów sygnalizacji świetlnej. Pracownicy Tramwajów Warszawskich projektują je sami albo współpracują z miejskimi drogowcami. Na odcinku GUS – Dworzec Centralny sygnalizacje zostały ze sobą skoordynowane. Tramwaj podjeżdżając do kolejnych skrzyżowań od razu może jechać dalej i nie musi czekać pod sygnalizatorem. Pracę systemu wspomagają czujniki w torowisku i dane z systemu nawigacji satelitarnej GPS. Lokalizacja tramwaju jest aktualizowana na bieżąco i pozwala precyzyjnie przewidzieć, kiedy wagon do kolejnego skrzyżowania. Dzięki połączeniu kilku sposobów wykrywania tramwajów i nadawania im priorytetu czas przejazdu na odcinku o długości 1,5 km skraca się nawet o 2 minuty. Szybciej jadą cztery linie – 10, 17, 33, 41.

Zielona fala dla tramwaju w całym mieście

W Warszawie jest coraz więcej skrzyżowań z priorytetem dla tramwajów. Wprowadziliśmy to rozwiązanie już na 156 z ponad 255 takich miejsc. System priorytetów obejmie wszystkie warszawskie skrzyżowania z torami i sygnalizacją świetlną. Na koniec roku 2021 planujemy objąć zieloną falą dla tramwajów 75% takich skrzyżowań. Do końca 2022 roku priorytetem dla tramwajów ma zostać objętych minimum 90% skrzyżowań.

Więcej szybszych linii tramwajowych

Trasa GUS – Dworzec Centralny to nie jedyna trasa, na której pasażerowie oszczędzą kolejne minuty. Priorytety dla tramwajów są wdrażane sukcesywnie od 2014, czego efekty widać w całym mieście. Na przykład linia 17 z Tarchomina dociera teraz na Służewiec o dziesięć minut szybciej, a 41 z Żerania Wschodniego – o dziewięć minut. Przejazd przez Bródno do Dworca Wileńskiego na Pradze skrócił się o trzy minu­ty, a prędkość wzrosła o 15 procent. Bardzo popularna linia 2 z Nowodworów do metra Młociny jedzie krócej o 5 minut, co oznacza skrócenie czasu przejazdu aż o jedną czwartą.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c