Znana sieć handlowa rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia

Jak poinformowała dziś polska organizacja zajmująca się zwierzętami hodowlanymi Compassion Polska (ang. compassion = współczucie), sieć supermarketów Tesco Polska podjęło decyzję o rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia.

Fot. Pixabay

Tesco Polska w komunikacie prasowym: W roku 2019 nie będziemy oferować na salach sprzedaży naszych sklepów żywego karpia. Całość oferty rybnej sklepów Tesco składać się będzie z produktów chłodzonych i mrożonych.

Dobrostan zwierząt jest dla nas i naszych klientów bardzo ważny, dlatego zawsze dokładaliśmy wszelkich starań dla zapewnienia najwyższych standardów przechowywania, transportu i sprzedaży żywych ryb. Rozumiemy jednak, iż stale rosnąca grupa klientów krytycznie ocenia sam mechanizm oraz zwyczaj oferowania żywego karpia na sali sprzedaży sklepów. Wierzymy zatem, iż decyzja ta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów dotyczącym zarówno dobrostanu zwierząt, jak i samej dostępności gotowych filetów czy elementów z karpia w ofercie sklepów.

Organizacja Compassion Polska w zeszłym roku spotkała się z przedstawicielami Tesco Polska i prowadziła rozmowy na temat rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia przez tę sieć. W ramach kampanii o zabawnej nazwie „przeRYBAne” organizacja poprosiła też o wsparcie społeczne i w jej wyniku ponad 12 000 emaili trafiło do Tesco naciskających aby sieć zrezygnowała ze sprzedaży żywych karpi. W grudniu, tuż przed świętami po ulicach Warszawy chodził ogromny karp maskotka, zachęcając ludzi do rezygnacji z zakupy żywych ryb, a sprzedawców z ich sprzedaży.

Celem kampanii przeRYBAne jest zmiana podejścia do tych wodnych zwierząt, a organizacja przeprowadziła pierwsze polskie badania opinii społecznej odnośnie ryb, których wyniki jasno pokazały, że dla Polaków ważne jest, aby te zwierzęta nie cierpiały i były dobrze traktowane. Kampanię wsparła także aktorka Magdalena Popławska użyczając swojego głosu do krótkiego, poetyckiego filmu na temat podwodnego życia ryb.

Jak mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion Polska: „To jest doskonała decyzja i wierzę, że inne sieci super- i hipermarketów wykonają ten sam krok. Żywego karpia nie sprzedaje już sieć Tesco, Bi 1 (dawne markety REAL), Lidl, Aldi, Biedronka, większość sklepów Auchan i Selgross, a według naszego sondażu prawie wszyscy ankietowani uważają, że aby chronić ryby przed cierpieniem, należy zapewnić im czystą wodę, możliwość swobodnego pływania i wyrażania naturalnych zachowań oraz uśmiercać w sposób szybki i bezbolesny. Sklepowe baseny do przechowywania karpi i plastikowe woreczki na transportowanie ich potem do domu tego przecież nie zapewniają i coraz więcej klientów nie chce już brać udziału w takim procederze. Zmienia się nasza mentalność i podejście do zwierząt – nawet do ryb, które też odczuwają ból i strach, podobnie jak wszystkie kręgowce”.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.