Tłumy w Auchan. Kupili tajemnicze wózki. Pokazali, co było w środku
W sklepach Auchan w całej Polsce zapanowała dziś prawdziwa gorączka zakupów. Wszystko za sprawą akcji promocyjnej „Tajemnicze wózki”, która przyciągnęła rekordowe tłumy klientów. Setki osób ustawiały się w kolejkach, by zdobyć wózek pełen niespodzianek w okazyjnej cenie.
@czajafoto Tajemniczy wózek z Auchan za 154,73zł. Wartość produktów to 455,08zł. Czy było warto? 🙂 @Sylwaanaa #auchan #tajemniczywozek #mystery #mysterybox #tajemnica ♬ Funny – Gold-Tiger
Od samego rana w 70 hipermarketach sieci Auchan w całym kraju panowało poruszenie. Powód? Zapowiadana od dawna akcja promocyjna „Tajemnicze wózki”, która ruszyła punktualnie o godzinie 13:00. Na klientów czekało aż 7 tysięcy wózków wypełnionych po brzegi produktami, których zawartość była pilnie strzeżoną tajemnicą.
Pomysł z „tajemniczymi wózkami” Auchan przetestował już na początku marca w Płocku. Jak przyznaje Frederic Valet, dyrektor marketingu sieci, pilotaż okazał się strzałem w dziesiątkę. 100 przygotowanych wówczas wózków, zawierających łącznie ponad 1000 produktów, rozeszło się w ekspresowym tempie 40 minut. Nic dziwnego, że sieć postanowiła powtórzyć akcję na znacznie większą skalę.
@rabat.alert Opłacało się?🤔 -66% rabatu na TAJEMNICZY WÓZEK w Auchan!🛒 #rabatalert #oszczedzanie #oszczedzaniepieniedzy ♬ Morning Coffee – whiplash music
Dzisiejsze szaleństwo zakupowe pokazało, że Polacy uwielbiają tego typu niespodzianki. Przed wejściami do hipermarketów Auchan ustawiały się długie kolejki zdeterminowanych klientów. Niektórzy przybyli na miejsce z kilkugodzinnym wyprzedzeniem, by mieć pewność, że zdobędą upragniony wózek.
A co kryło się w środku „tajemniczych wózków”? Relacje szczęśliwców, którym udało się je zdobyć, podbijają media społecznościowe. W wózkach można było znaleźć prawdziwe skarby: sprzęt AGD, gadżety kuchenne, tekstylia, a nawet smartfony! Niektórzy trafili na wózki tematyczne, np. przygotowane z myślą o TikTokerach czy miłośnikach gamingu.
Ceny wózków wahały się od 100 do 150 złotych, co przy wartości ich zawartości było prawdziwą okazją. Jeden z opisywanych w sieci wózków „TikTokerów” kosztował 154,73 zł, a zawierał m.in. naczynia kuchenne, tekstylia, bidon i wiele innych gadżetów przydatnych podczas kręcenia filmików. Inny, w cenie 101 zł, skrywał plecak gamingowy, opryskiwacz, worki jutowe, doniczkę, koc, poduszkę, prześcieradło, a nawet wrotki!
Akcja „Tajemnicze wózki” to marketingowy majstersztyk sieci Auchan. W czasach, gdy sklepy prześcigają się w promocjach i zniżkach, znalezienie sposobu na wyróżnienie się i przyciągnięcie klientów jest nie lada wyzwaniem. Auchan postawił na grę emocjami, zaskoczenie i dreszczyk emocji towarzyszący odkrywaniu zawartości wózka. I trafił w dziesiątkę.
Sukces akcji pokazuje, że Polacy wciąż kochają tego typu niespodzianki. A może, paradoksalnie, właśnie w czasach wysokiej inflacji i rosnących cen, okazje do zdobycia czegoś wyjątkowego w dobrej cenie są cenione bardziej niż zwykle? Jedno jest pewne – „Tajemnicze wózki” Auchan przejdą do historii polskiego handlu jako jedna z najgłośniejszych i najlepiej przyjętych akcji promocyjnych ostatnich lat.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.