Bank wyłączy niektóre usługi na 12 godzin. Wydano komunikat dla klientów
PKO Bank Polski poinformował o zaplanowanych pracach technicznych, które wymagają czasowego wyłączenia części usług. Godziny przerwy zostały ustalone w taki sposób, aby zminimalizować niedogodności dla klientów.
Przerwa rozpocznie się w najbliższą niedzielę 17 marca o godz. 00:00 i potrwa do godz. 12:00. PKO BP tłumaczy konieczność przeprowadzenia prac serwisowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności swoich systemów informatycznych.
Podczas przerwy technicznej niedostępne będą kluczowe usługi bankowości elektronicznej oferowane przez PKO BP. Klienci nie będą mogli korzystać z serwisu internetowego iPKO, bankowości mobilnej iPKO i iPKO Biznes oraz systemu obsługi telefonicznej.
Wśród utrudnień znajdzie się także brak dostępu do funkcji otwartej bankowości (Open Banking), usług wielowalutowych dla kart do konta oraz opcji „Płacę z iPKO” umożliwiającej płatności w sklepach internetowych.
Aplikacja iPKO Biznes również zostanie wyłączona na czas prac technicznych. Płatności IKO będą możliwe jedynie z wykorzystaniem systemu BLIK, z wyłączeniem opcji wypłat z bankomatów za pomocą aplikacji mobilnej.
Bank zapewnia jednak, że w trakcie przerwy technicznej nie powinno być problemów z realizacją transakcji fizycznymi kartami płatniczymi. Utrudnienia mają dotyczyć głównie bankowości elektronicznej.
Warto pamiętać o zaplanowanej przerwie i na wszelki wypadek załatwić pilne sprawy bankowe przed niedzielnym porankiem lub przygotować się na brak dostępu do części usług bankowości elektronicznej w podanych godzinach. Bank rekomenduje śledzenie komunikatów na swojej stronie internetowej w celu uzyskania aktualnych informacji o postępie prac.W
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.